beamer beeld

HDAV-projectoren en andere apparatuur en techniek voor het maken en vertonen van HDAV-producties
Plaats reactie
Ite Boersma
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 12:26

beamer beeld

Bericht door Ite Boersma » di 03 jan 2017, 18:48

Ik heb het volgende probleem met mijn beamer de JVC DLA RS15, aan de rechterkant van het beeld zit een lila kleurige verticale balk van ongeveer 5 tot 10% van het beeldveld, hoe dichter bij de rand hoe intenser de kleur is, heeft iemand een idee wat het kan zijn en wat er aan te doen is?

Hartelijke groet, Ite Boersma

Henk van der Vleuten

Re: beamer beeld

Bericht door Henk van der Vleuten » wo 04 jan 2017, 17:35

Beste Ite,

Hoewel ik het niet met zekerheid kan zeggen, denk ik dat:
1. het aan de lamp ligt. Controleer eens of de lamp nog goed op zijn plaats zit. Ook mogelijk is de gloeidraad van de lamp weggezakt is, dus een levensduur kwestie. Vervangen zou dan oplossing bieden, kan je zelf doen.
2. het optische systeem ontregeld is. In dat geval moet je beamer in reparatie en dat kun je het beste laten doen in Hilversum bij de onderhoudsdienst van radio/TV. Het adres weet ik niet meer, maar AV-StumpflNL kan je waarschijnlijk wel verder helpen.
Succes,

Henk

Ite Boersma
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 12:26

Re: beamer beeld

Bericht door Ite Boersma » do 05 jan 2017, 09:31

Hallo Henk,
Hartelijk dank voor je antwoord, aan de lamp kan het niet liggen , de lamp is een paar dagen geleden vervangen, daar voor deed het euvel zich al geruime tijd voor, het zal dan wel aan het optische systeem liggen, ik zal navraag doen bij AV-StumpflNL doen.

Vriendelijke groet, Ite Boersma

Plaats reactie