Mediaplayer

HDAV-projectoren en andere apparatuur en techniek voor het maken en vertonen van HDAV-producties
Plaats reactie
Johan de Kievit
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 13:08

Mediaplayer

Bericht door Johan de Kievit » vr 25 okt 2013, 20:32

Wie kan mij enige informatie geven, over de aanschaf van een mediaplayer die op hetzelfde niveau show's weergeeft als in WP.

Met vriendelijke groet

Johan de Kievit

Henk van der Vleuten

Re: Mediaplayer

Bericht door Henk van der Vleuten » za 26 okt 2013, 17:42

Johan,

Een mediaplayer die in Duitsland veel wordt toegepast voor vertoning van in WP gemaakte wmv's is de Syabas Popcorn Hour. Er zijn diverse uitvoeringen van met uiteraard diverse prijzen. Er zijn types bij die 1080 60p weergeven.
Achim Mair geeft van diverse types veel informatie op zijn website mediamair.de, maar met googlen in Nederland vindt je ook nogal wat.
Een echte aanbeveling kan ik je niet geven, tenzij deze: maak een paar wmv's van zwaar kaliber (60p) en ga naar een gerenommeerde winkel en laat daar testen of je videos goed afgespeeld worden. De aanschafprijs ligt dan veelal wel wat hoger, maar dan heb je wel meer zekerheid.
Informeer eventueel ook op het bekende adres in Houten. Ik weet dat JR een player heeft waar ie dik tevreden over is.
Succes,

Henk

Remy Van Looveren
Berichten: 47
Lid geworden op: do 24 okt 2013, 16:44

Re: Mediaplayer

Bericht door Remy Van Looveren » ma 28 okt 2013, 17:06

Beste Johan,

Ik beschik over een 'Popcorn Hour C-300'-mediaplayer. Mede op aangeven van JR uit H.
Die functioneert perfect : pans worden schokvrij weergegeven, alle soorten overvloeiingen lopen 'butterweich'.
Ik render mijn afgewerkte shows in WP5 op het H-264 (mp4) formaat en via een stick 'pomp' ik die over naar de harde schijf van de C300. Peanuts !
Een aankoop waar ik nog geen moment spijt van heb.
Succes en groetjes.

Evert Abspoel
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 10:34

Re: Mediaplayer

Bericht door Evert Abspoel » za 25 jan 2014, 14:41

Beste Forum leden,

Werkt de mediaplayer ook met Speakersupport shows?

Groeten,

Evert Abspoel

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Mediaplayer

Bericht door Cuno Wegman » za 25 jan 2014, 15:57

Hallo Evert,

Nee, dat gaat niet.
Een mediaspeler speelt alleen een videobestand af. En in een videobestand staan geen opdrachten voor speakersupport.

Voor speakersupport is een exe-presentatie nodig, of een presentatie direct vanuit de tijdlijn.
In beide gevallen is dus een "echte computer" nodig.

Een mediaspeler zou je alleen hiervoor kunnen gebruiken als je ook handmatig de pauze-opdrachten geeft (met de knoppen of de afstandsbediening van de mediaspeler).
AVé,
Cuno

Evert Abspoel
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 10:34

Re: Mediaplayer

Bericht door Evert Abspoel » za 25 jan 2014, 21:59

Hallo Cuno,
Hartelijke dank voor je duidelijke antwoord. Dat wilde ik weten.

met hartelijke groet,

Evert

Jos Ketelaar
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2015, 11:01

Re: Mediaplayer

Bericht door Jos Ketelaar » ma 13 feb 2017, 16:13

Ik ben op zoek naar een mediaplayer, nu lees ik de diverse berichten en zag dat deze wat ouder zijn.
Heeft er iemand recent een mediaplayer gekocht die goed bevalt? voor mij is het belangrijk dat er een goede pauze toets op zit zodat ik de serie (video) kan onderbreken om als dit nodig is nader uitleg te geven tijdens een lezing.
Dit is wel de eerste keer dat ik het forum gebruik, misschien komt mijn vraag daarom wel op een verkeerde plaats terecht? :?:

Plaats reactie