Audio van DVD rippen

Nodig of handig bij het maken van HDAV-productis
Plaats reactie
Will Kuiper
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 14:17

Audio van DVD rippen

Bericht door Will Kuiper » vr 07 mar 2014, 13:15

Ik heb muziek gevonden op een DVD (musical), die ik graag wil gebruiken in eedn show waar ik mee bezig ben.
Ik heb gezien dat er programma's zijn, waarmee je de audio uit een DVD kunt rippen naar wave of mp3.
Heeft iemand hier ervaring mee? Welk programma zou je hiervoor aanbevelen? Alle tips zijn welkom!
Bij voorbaat zeer bedankt!
Will

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Audio van DVD rippen

Bericht door Jan Roeleveld » vr 07 mar 2014, 14:19

Will,

Bij mijn weten kun je de VOB- files van de DVD op je harde schijf kopiëren en die vervolgens binnenhalen in Wings Platinum. Zet je dus zo'n VOB file in een audiospoor dan zou je vervolgens de gewenste fragmenten kunnen 'uitknippen'.
Succes..!

Groeten,

Jan

queenie reesinck
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 10 nov 2013, 21:35

Re: Audio van DVD rippen

Bericht door queenie reesinck » di 11 mar 2014, 08:56

Je kunt ook Freemake Videoconverter gebruiken. Een gratis programma dat alles naar alles converteert en ook video en/of geluid van internet grabt.
Queenie

Will Kuiper
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 14:17

Re: Audio van DVD rippen

Bericht door Will Kuiper » wo 12 mar 2014, 15:52

Dank jullie beiden voor je reactie.

De oplossing van Jan lukte bij mij niet: WP5 meldt gewoon: onbekend bestand.

De oplossing van Queenie wel. Het is even zoeken en goed kijken, maar Freemake Video Converter ziet er prima uit en het werkte direct (nadat ik een kleine donatie had gestort 5 euro)
kreeg ik direct de registratie- en activeringscode. Het mailtje dat je erbij krijgt even goed lezen, dan weet je dat je de code via HELP moet invoeren.

Het lijkt mij een goed en betrouwbaar programma. Interessant is nog de site van ene meneer Bert Feenstra: Windows stap voor stap (http://bit.ly/winstap) waar je een handleding step by step voor de installatie en gebruik van dit programma vind.

Jan en Queenie bedankt en tot de volgende SGG-dag

Will

Plaats reactie