Ontbreken "dll" bestanden

Nodig of handig bij het maken van HDAV-productis
Plaats reactie
Gerard_Slagter
Berichten: 2
Lid geworden op: di 27 dec 2016, 12:51

Ontbreken "dll" bestanden

Bericht door Gerard_Slagter » di 27 dec 2016, 14:47

Vijf jaar terug ben ik overgestapt van Windows naar Apple. Dit bevalt me nog steeds goed. Wél heb ik, mede ook door andere interesses, Wings Platinum sindsdien niet meer gebruikt. Maar de wens om toch weer series te gaan maken, bleef. Daarom heb ik kort terug Windows geïnstalleerd via een Bootcamp. Vervolgens Wings Platinum 3 én de bijbehorende bugfix (i.v.m. openen bestanden) gedownload.

Helaas kan de bugfix niet geopend worden omdat er 4 "dll" bestanden ontbreken: mcmpegin, mcmpgcheck, mcddveng en mcmpg_dlg.

Ik lees er veel over op Internet maar ik wil geen risico's lopen op het eventueel downloaden van deze bestandjes vanaf Internet. Wat kan ik nu het beste doen? Heeft iemand deze bestandjes paraat? Of werkt het niet zo? Ik hoor graag.

Gerard

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Ontbreken "dll" bestanden

Bericht door Cuno Wegman » vr 30 dec 2016, 16:54

Hallo Gerard,

De genoemde bestanden zijn onderdeel van de MainConcept-videocodecs die met Wings Platinum worden meegeleverd (en meegeïnstalleerd).
Als deze niet gevonden worden is mijn eerste vermoeden dat je het updatebestand van WP3.70 niet in de juiste map hebt gezet.
Eenvoudige test: bij het installeren van WP3 worden, naast de "normale" versie, ook een basic-versie en demo-versie geïnstalleerd. Kun je die wel starten?
Als die ook niet starten, dan lijkt er tijdens de installatie iets misgegaan (dan kan het helpen om het installatieprogramma te starten als administrator).
Als die wel starten, kan moet je controleren of het update-bestand van WP3 (platinum.exe) wel in de juiste map is gezet:
C:\Program Files (x86)\AV Stumpfl\Wings Platinum 3
en de snelkoppeling daar naartoe juist is
C:\Program Files (x86)\AV Stumpfl\Wings Platinum 3\Platinum.exe
AVé,
Cuno

Gerard_Slagter
Berichten: 2
Lid geworden op: di 27 dec 2016, 12:51

Re: Ontbreken "dll" bestanden

Bericht door Gerard_Slagter » za 31 dec 2016, 15:33

Beste Cuno,

bedankt voor je reactie. Het update-bestand stond inderdaad niet op de juiste plek. Op jouw advies in de juiste map gezet en dit blijkt de oplossing te zijn. Enorm bedankt!

Gerard

Plaats reactie