QuickTime voor Windows onveilig, wat nu?

Nodig of handig bij het maken van HDAV-productis
Plaats reactie
Tom van Hell
Berichten: 47
Lid geworden op: za 16 apr 2016, 08:00

QuickTime voor Windows onveilig, wat nu?

Bericht door Tom van Hell » za 16 apr 2016, 13:57

QuickTime voor Windows gaat niet meer geüpdatet worden en er wordt door beveiligingsbedrijven aangeraden dit programma niet meer op je pc te laten staan dus te deinstalleren zie ook http://tweakers.net/nieuws/110349/bevei ... ndows.html
Maar voor o.a. de audio van mijn MOV MPEG4 video's heb ik het in Wings nodig of is er een alternatief?
en is er geen alternatief komt Wings dan met een oplossing.?

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: QuickTime voor Windows onveilig, wat nu?

Bericht door Cuno Wegman » za 16 apr 2016, 15:53

Hallo Tom,

Je zult mij niet horen zeggen dat veiligheid voor de computer niet belangrijk is, maar ik probeer het zelf wel in (het juiste?) perspectief te zien.

Het benutten van de onveiligheid van de Quicktime Player vereist het gebruik van speciaal voor dat misbruik voorbewerkte bestanden, in hoofdzaak te verspreiden via internet.

Voor het gebruik in combinatie met Wings Platinum voor het decoderen van (zelfgemaakte) videobestanden is er dus geen sprake van (toegenomen) onveiligheid.

De mogelijke onveiligheid via internet is op verschillende manieren te beperken:
- de WP-computer niet aan internet hangen,
- gebruik van multi-boot, waarbij je voor WP-gebruik andere programma's installeert dan voor gewoon gebruik,
- binnen de internet-browser aangeven dat videobestanden niet standaard geopend mogen worden, of specifiek de toegankelijkheid vanuit de browser naar Quicktime uitschakelen (hoe en waar is afhankelijk van de browser die je gebruikt),
...

Er zijn voldoende zaken waar ik banger voor ben...

Een alternatief: converteer het mov-bestand naar een ander formaat en gebruik het geconverteerde bestand binnen WP.
AVé,
Cuno

Tom van Hell
Berichten: 47
Lid geworden op: za 16 apr 2016, 08:00

Re: QuickTime voor Windows onveilig, wat nu?

Bericht door Tom van Hell » za 16 apr 2016, 17:51

Hallo Cuno

Bedankt voor je reactie.
Extra pc zonder internet of een multiboot gaat het niet worden
Maar QT blokkeren in Firefox is een goede optie
Even uitzoeken waar ik dat in kan stellen.
Ik neem aan dat als de plug-in voor QT ontbreekt en je video's afspeelt met andere players, dan de risico's aardig afgedekt zijn

In videobestanden omzetten ben ik niet zo thuis als het om de formaten gaat. MP4 en MOV lijkt me toch erg gangbaar.
Welk bestandsformaat pakt Wings wel zelfstandig op incl audio zonder behulp van andere programma's.

Maar op lange termijn lijkt mij toch dat er een vervanger voor QT moet komen je kunt over een jaar toch niet op een gedateerd programma blijven bouwen. Volgens mij moet je dat niet willen.
Mvg Tom

Tom van Hell
Berichten: 47
Lid geworden op: za 16 apr 2016, 08:00

Re: QuickTime voor Windows onveilig, wat nu?

Bericht door Tom van Hell » ma 18 apr 2016, 20:45

Als ik AVI bestanden gebruik heb ik dan geen QuickTime nodig voor Wings
Of word het nog door andere bestandsformaten gebruikt?

Plaats reactie