Functinaliteit Wing Platinum in iMac

Nodig of handig bij het maken van HDAV-productis
Plaats reactie
Piet Goudriaan
Berichten: 18
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 16:09

Functinaliteit Wing Platinum in iMac

Bericht door Piet Goudriaan » ma 11 nov 2013, 13:19

ik overweeg een iMac aan te schaffen.

De vraag die zich o.a. voordoet, kan je vanuit Wings Platinum, in de Windows omgeving binnen de IMac, bv. Photoshop openen zoals in de Windows computer?
Wellicht zijn er meer van dit soort vragen / problemen die ik niet ken, laat het weten

Piet Goudriaan

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Functinaliteit Wing Platinum in iMac

Bericht door Cuno Wegman » do 14 nov 2013, 18:34

Hallo Piet,

Als je WP gebruikt in een echte Windows-omgeving die met BootCamp gestart is, dan kun je natuurlijk alle mogelijkheden van WP gebruiken, inclusief het openen van Photoshop. Voorwaard is dan natuurlijk wel dat je de Windows-versie van Photoshop ook geïnstalleerd hebt.

Bij gebruik van een virtuele machine waarin Windows gebruikt wordt (zoals onder Parallels), verwacht ik dat het alleen zal werken als ook daar weer de Windows-versie van Photoshop in dezelfde Windows-omgeving.
Of WP in die variant ook programma's buiten de virtuele machine kan benaderen waag ik te betwijfelen.
Overigens wordt voor WP het gebruik van dergelijke virtuele machines afgeraden, omdat de prestaties daar zwaar onder leiden.
AVé,
Cuno

Piet Goudriaan
Berichten: 18
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 16:09

Re: Functinaliteit Wing Platinum in iMac

Bericht door Piet Goudriaan » ma 19 jan 2015, 13:23

Beste Cuno,

ik wil nog even terug komen om het laatste deel van je antwoordt aan mij van 14 november 2013, met name de laatste zin. In hoeverre blokkeert dit gegeven de mogelijkheid om een iMac te gebruiken in combinatie met Wings Platinum?

zijn er andere gebruikers van WP die ervaring hebben met het gebruik van WP in de iMac?

graag een reactie

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Functinaliteit Wing Platinum in iMac

Bericht door Cuno Wegman » ma 19 jan 2015, 22:45

Hallo Piet,

Bij gebruik van een virtuele machine (zoals Parallels) imiteert een programma een computer. Daarbij ontstaat een grotere afstand tussen de techniek van de computer (waaronder grafische kaart) en het feitelijke programma (WP).
Daardoor kan niet de maximale capaciteit van de computer door WP gebruikt worden.

Ik weet dat er WP-gebruikers zijn die tijdens het maken van een serie werken met Parallels, zodat bestaande iMac-software en WP gelijktijdig gebruikt kunnen worden. Technisch werkt het, maar het risico op haperingen in de presentaties is groter.
Gelijktijdig gebruiken is niet hetzelfde als "vanuit WP gebruiken". Daarvoor moet de te bereiken (Windows)software in dezelfde instantie van Parallels geïnstalleerd zijn.

Voor het probleemloos vertonen van die series wordt dan omgeschakeld op de "echte" Windows-omgeving met behulp van Bootcamp.
AVé,
Cuno

Plaats reactie