ShowStarter

Nodig of handig bij het maken van HDAV-productis
Henk Butink
Berichten: 48
Lid geworden op: di 24 dec 2013, 20:44

Re: ShowStarter

Bericht door Henk Butink » do 11 okt 2018, 11:40

Beste Cuno,

Ik kreeg een tip van jou tijdens de laatste SGG om het afsluiten (rechtsonder) beter visueel te maken.

Vraagje: wat is het font in de statusbalk?
Ik zou graag een aantal van deze blokken █ █ █ █ willen hebben.

Bij voorbaat dank en een vriendelijke groet, Henk

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: ShowStarter

Bericht door Cuno Wegman » do 11 okt 2018, 19:56

Hallo Henk,

Het font van de statusbalk is hetzelfde font als voor alle andere teksten in het scherm.
En dat font kun je kiezen in het scherm Opties.

Het kan dan even een speurtocht zijn naar een font dat er tekstueel goed uit ziet en toch ook de blokken als tekens heeft.

Maar waarschijnlijk heb je die blokken niet meer nodig: er staat een nieuwere versie van ShowStarter op de downloadpagina van mijn website (https://www.ceegee.nl).
In die versie is het klikgebied rondom de tekst een beetje groter gemaakt: tot aan de rand van het scherm.
In de oude versie zat tussen de tekst en de rand van het scherm (onder en rechts) nog een smalle strook waar niet geklikt kon worden.
Daardoor is het sluiten nu eenvoudiger geworden: schuif de muis rechts onder in de hoek en klikken maar.

In een toekomstige versie zal het mogelijk zijn om voor de titelbalk, de regels, en de statusbalk afzonderlijke fonts te kiezen.
AVé,
Cuno

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: ShowStarter

Bericht door Cuno Wegman » wo 21 nov 2018, 22:47

Hallo allemaal,

Er is een nieuwe versie van ShowStarter, uiteraard weer te downloaden vanaf mijn website (http://www.ceegee.nl).

In de bijgewerkte handleiding staat een overzicht van de nieuwe en veranderde mogelijkheden.
De grootste zijn:
- de mogelijkheid om aan presentaties ook argumenten mee te geven (bijvoorbeeld om series naar een specifiek beeldscherm te sturen);
- de mogelijkheid om "variabelen" te gebruiken in titels en beschrijvingen. Daarmee kunnen automatisch datums en tijden getoond worden;
- de muisaanwijzer kan (naar keuze) veranderen van vorm als deze in een gebied staat waar geklikt kan worden.
AVé,
Cuno

Henk Butink
Berichten: 48
Lid geworden op: di 24 dec 2013, 20:44

Re: ShowStarter

Bericht door Henk Butink » do 22 nov 2018, 12:58

Beste Cuno,

Als ik de nieuwe versie wil gebruiken, moet ik dan de showstarters die ik van elke show heb gemaakt opnieuw maken?

Dank alvast,

Groet, Henk

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: ShowStarter

Bericht door Cuno Wegman » do 22 nov 2018, 15:04

Hallo Henk,

Je kunt de bestaande showstarters gewoon blijven gebruiken.
Je moet hooguit even de naam van de showstarter en van het programma aan elkaar gelijk maken.
AVé,
Cuno

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: ShowStarter

Bericht door Cuno Wegman » wo 31 jul 2019, 22:42

Hallo allemaal,

Er is een nieuwe versie van ShowStarter, uiteraard weer te vinden op de download-pagina van mijn website (https://www.ceegee.nl).

In de bijgewerkte handleiding staat een overzicht van de nieuwe en veranderde mogelijkheden.
De grootste zijn:
- de mogelijkheid om een gong te laten klinken om het publiek naar de zitplaatsen te dirigeren of tot stilte te manen;
- bedienen van het presentatievenster met behulp van een "Presenter" of met het toetsenbord;
- bij het centeren van de teksten kan de middellijn naar links of rechts worden verschoven, waardoor de lijst niet altijd in het midden van het scherm hoeft te staan.

Als u het programma gebruikt, hoor ik dat graag.
En als u wensen heeft voor uitbreidingen of problemen ondervindt bij het gebruik: ook dan is een reactie van harte welkom.
AVé,
Cuno

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: ShowStarter

Bericht door piet bakker » za 07 sep 2019, 19:22

Cuno,

De laatste versie staat op de Pc, leuke uitbreiding van de gong en de achtergrond. Het programma laat zich eenvoudig bedienen, echter nogeens op de to do lijst kijken zodat er meer dan 10 exes aangekozen kunnen worden.

Piet Bakker.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: ShowStarter

Bericht door Cuno Wegman » zo 08 sep 2019, 15:48

Hallo Piet,

Dank voor jouw reactie.

In de huidige opzet zou het toestaan van meer dan 10 regels de ruimte per regel te klein maken (de teksten worden dan te klein om goed te lezen in projectie-situaties). En het maken van twee kolommen zou te veel ingrijpen in de huidige structuur en techniek van het programma.

Maar voor het starten van meer dn 10 exe's (of andere bestanden) is wel een work-around beschikbaar:
je kunt vanuit een Showstarter-menu ook een tweede (of derde, vierde, ...) Showstarter-menu starten.
Eigenlijk een hoofdmenu met submenu's.
Deze vorm van gebruik staat ook in de handleiding beschreven (Alternatief gebruik 2, pagina 13 van de handleiding).
Als je wilt, kan ik een setje bestanden daarvoor voor jou voorbereiden en per mail toesturen.
AVé,
Cuno

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: ShowStarter

Bericht door piet bakker » ma 09 sep 2019, 19:32

Cuno

We gaan daarmee aan de slag. Stuur maar op Cuno.

Bedankt.

Piet Bakker.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: ShowStarter

Bericht door Cuno Wegman » zo 29 sep 2019, 22:28

Het is weer zo ver: er is een nieuwe versie van ShowStarter, 1.0.23.

Belangrijkste verschillen ten opzichte van de vorige versie:
- er zijn een paar kleine foutjes verholpen
- de beeldopbouw is verbeterd, waardoor beeldflikkeringen niet meer voorkomen
- de achtgrondafbeelding kan met behoud van beeldverhouding worden getoond
- de teksten kunnen in een groter formaat getoond worden
- u kunt ook een eigen geluid in plaats van de ingebouwde "gong" gebruiken

Het programma is zoals altijd weer te vinden op de downloadpagina van mijn website www.ceegee.nl.
AVé,
Cuno

Plaats reactie