Nieuwe laptop

Plaats reactie
Jonny Verheyden
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 24 aug 2014, 09:01

Nieuwe laptop

Bericht door Jonny Verheyden » ma 25 aug 2014, 13:07

Hallo allen,
Bij de aanschaf van mijn nieuwe laptop heb ik problemen bij het afspelen van exe-bestanden van wings platinum.
Ik heb al de krachtige grafische kaart in de laptop geselecteerd maar toch krijg ik enkel geluid en geen beeld.
Indien je de specificaties van de laptop wil bekijken die kan je terugvinden op volgende link onder specificaties :
http://www.tones.be/product/ge70-2pe-21 ... windows-81

Weet iemand hier een oplossing voor ?
Ik blijf de indruk hebben dat ondanks dat ik de krachtige grafische kaart heb geselecteerd dat deze toch niet gebruikt wordt.

Dank bij voorbaat voor jullie hulp.
Jonny

Etienne van Haute Stef
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 17 nov 2013, 19:05

Re: Nieuwe laptop

Bericht door Etienne van Haute Stef » di 26 aug 2014, 11:07

Bekijk deze link op het oude forum.
http://www.jorislange.nl/avforum/index.php?topic=1836.0

Groeten,

Stef

Jonny Verheyden
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 24 aug 2014, 09:01

Re: Nieuwe laptop

Bericht door Jonny Verheyden » wo 27 aug 2014, 16:28

Dag Etienne,

Bedankt voor je reactie.

Nu heb ik begrepen dat je het optimus systeem moet uitschakelen en in de bios de Nvidea kaart moet selecteren.

Is er iemand op de hoogte hoe men dit moet uitschakelen en in de bios de juiste kaart kan selecteren ?

Jonny

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Nieuwe laptop

Bericht door Cuno Wegman » do 28 aug 2014, 21:31

Hallo Jonny,

In de bijdrage binnen het andere forum staan links naar zowel
- een andere bijdrage binnen dat forum waarin probleem en oplossing beschreven worden:
http://www.jorislange.nl/avforum/index.php?topic=1835.0
- een link naar een bijdrage op het forum van HP waarin een stap-voor-stap-beschrijving is opgenomen:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/docu ... &lc=nl#N61
Die beschrijving is algemeen en niet alleen van toepassing op computers van HP.
AVé,
Cuno

Jonny Verheyden
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 24 aug 2014, 09:01

Re: Nieuwe laptop

Bericht door Jonny Verheyden » za 30 aug 2014, 15:29

Dag Cuno,
Bedankt voor de reactie.

Ik heb reeds de beschreven acties van deze link uitgevoerd.
Global setting op High-performance NVIDEA processor gezet maar geen resultaat.
Daarna ook de Program setting voor wings op High-performance NVIDEA processor gezet ,ook zonder resultaat.
Ik heb steeds alleen geluid maar geen beeld.

Het is precies dat ik die krachtige videokaart niet kan aanspreken met een exe bestand van Wings Platinum,videobestanden is geen probleem en een exe bestand van een ander program ook niet.
Dit hebben we dan ook eens getest op andere modellen van laptoppen, dus ook andere merken en met het zelfde resultaat.
Laptoppen waren wel allemaal voorzien van een NVIDEA grafische kaart.

In de bios zijn we ook al eens gaan zien om deze kaart als default te zetten maar dit is niet voorzien.

Het is een mysterie maar het zou wel opgelost moeten worden.

Heeft er nog iemand raad voor dit probleem ?

Jonny

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Nieuwe laptop

Bericht door Cuno Wegman » zo 31 aug 2014, 19:13

Hallo Jonny,

Dan kan ik je op dit moment slechts één raad geven: ga met de laptop naar jouw leverancier en laat hem/haar de instelling wijzigen.

En (tevens) voor alle anderen met dit probleem: in de helptekst van WP is hier ook een toelichting/instructie over te vinden. Zoek in de help naar "Optimus".
Je vindt dan:
Nvidia Optimus Grafikchip aktiveren
Moderne Notebooks sind schlank und sparsam und besitzen häufig eine im Hauptprozessor integrierte Grafik und einen Grafikchip von Nvidia mit Optimus-Technologie. Sie müssen nun sicherstellen, dass der bessere Grafikchip immer für Wings Platinum verwendet wird, weil die Hauptprozessor integrierte Grafik wenig Performance bietet.
1. Klicken Sie mit der rechten Maustaste an eine freie Stelle des Windows-Desktops und wählen Sie Nvidia Systemsteuerung.
2. Klicken Sie links im Dialog unter 3D-Einstellungen auf 3D-Einstellungen verwalten.
3. Wählen auf der Registerkarte Globale Einstellungen unter Bevorzugter Grafikprozessor die Einstellung NVIDIA Hochleistungsprozessor.
4. Auf der Registerkarte Programmeinstellungen klicken Sie auf Hinzufügen und wählen Wings5.exe, die Sie unter C:\Programme (x86)\AV Stumpfl\Wings 5 finden.
De aanpassing bij punt 4 heeft alleen betrekking op Wings Platinum zelf, niet op de exe-presentaties die daarmee gemaakt zijn. Daarvoor zou deze stap bij problemen nog afzondelijk uitgevoerd moeten worden. Ik kan dit niet persoonlijk testen/uitproberen, omdat mijn laptop voorzien is van een ATI/AMD-videokaart.
AVé,
Cuno

Plaats reactie