Pagina 1 van 1

Dongle kan niet geïnitialiseerd worden

Geplaatst: wo 14 mei 2014, 22:07
door ad van himbergen
Ik heb onlangs een nieuwe laptop met Windows 8.1 gekocht (MSI GT70) waarop ik WP 5 zonder problemen heb geïnstalleerd.
Bij gebruik van WP 5 wordt naar de Dongle gevraagd en wordt de dongel geïnstalleerd, hierna komt de mededeling "De dongle kan niet geïnitialiseerd worden".
Het resultaat is dat WP 5 dus niet kan gebruiken. De basic en Demo starten dus wel op.

Re: Dongle kan niet geïnitialiseerd worden

Geplaatst: do 15 mei 2014, 16:26
door Jan Roeleveld
Ad,

Heb je de laatste driver van de dongle óók gedownload en geïnstalleerd..?

http://c3.safenet-inc.com/downloads/9/7 ... 07.6.6.zip

Re: Dongle kan niet geïnitialiseerd worden

Geplaatst: vr 16 mei 2014, 16:03
door ad van himbergen
Even een bericht van een schoonzoon van Ad: na downloaden en unzippen van de install van de driver en 'uitvoeren als administrator' komt de foutmelding dat key SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Sentinel64\Setup niet kan worden geschreven. Toen maar even met regedit in HKEY_CURRENT_USER binnen System\CurrentControlSet\Services de rest van de key geschreven, maar dat bood geen soelaas. Ad gaat maar weer eens naar Paradigit.

Re: Dongle kan niet geïnitialiseerd worden

Geplaatst: vr 23 mei 2014, 18:49
door ad van himbergen
Niewe driver Sentinel system driver 7.6.6. geïnstalleerd, maar na installatie komt de mededeling kritische fout en wordt de pc afgesloten en opnieuw gestart.

Moet de conclusie dan zijn dat met Windows 8.1 Wings 5.5 niet werkt ?

Re: Dongle kan niet geïnitialiseerd worden

Geplaatst: vr 23 mei 2014, 22:43
door Remy Van Looveren
Beste Ad, en eventuele anderen.

Dat kan zeker de conclusie niet zijn !
Bij mij werkt WP5.5 in samenwerking met Windows 8.1 perfect.

Groetjes

Remy

Re: Dongle kan niet geïnitialiseerd worden

Geplaatst: za 24 mei 2014, 09:21
door Jan Hoogenes
Beste allemaal,
Paradigit, praat me er niet van. Enkele jaren terug een nieuwe pc gekocht daar, en van begin af niks als narigheid. Een heel vervelende helpdesk, ik ben tig keer naar Zoetermeer geweest, van alles uitgevoerd?? van alles beloofd, maar slot van het lied was dat ik elders een nieuwe pc gekocht heb en deze werkt vlekkeloos.
Heeft me wel zo'n anderhalf jaar bezig gehouden, en heeft ook nog eens veel geld gekost!!
Voor mij dus een waardeloos bedrijf.

Groet,

Jan

Re: Dongle kan niet geïnitialiseerd worden (opgelost)

Geplaatst: za 24 mei 2014, 20:38
door Cuno Wegman
Het probleem bij Ad is met behulp van een teamviewer-sessie opgelost.

Blijkbaar was er een samenloop van een storing in Windows of de computer, net op het moment dat de driver voor de dongle geïnstalleerd werd. Op afstand heb ik de defecte driver verwijderd en de driver opnieuw geïnstalleerd.
Daarna werkte de donge, en dus ook Wings Platinum, zoals gewenst.

Re: Dongle kan niet geïnitialiseerd worden

Geplaatst: za 24 mei 2014, 21:19
door ad van himbergen
Cuno, hartelijk dank voor je fantastische hulp op afstand.
Ik kan nu mijn nieuwe laptop met Windows 8.1 ook voor WP 5.5 gebruiken.

Re: Dongle kan niet geïnitialiseerd worden

Geplaatst: zo 28 mei 2017, 21:12
door Laurens Verheggen
Onlangs een nieuw notebook aangeschaft (BTO). Deze bevat geen USB 2 aansluiting meer. Alleen maar USB 3.0 en USB 3.1 .
Windows 10 herkent de dongle niet. Nieuwe driver gehaald bij supportportal.gemalto.com. Sentinel Protection installer 7.6.5.
Geinstalleerd en het werkt ! :lol: