programmastart

lisethschoutsen
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 27 okt 2013, 23:05
Locatie: Hoogkarspel
Contacteer:

Re: programmastart

Bericht door lisethschoutsen » ma 28 apr 2014, 13:19

Hallo wings liefhebbers,
Ik heb het probleem van de programmastart nog steeds.
Cuno help :?:

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: programmastart

Bericht door Cuno Wegman » di 13 mei 2014, 20:18

Hallo Liseth en Piet,

Ik heb dit onderdeel van WP nog eens extra getest op meerdere computers, maar kan het probleem bij mij niet reproduceren.
Mogelijke beperking van mijn test: ik heb alleen getest met Windows XP, Vista en 7. Niet met Windows 8.

Daarom eerst mijn vraag aan jullie: welke versie van Windows gebruiken jullie?
AVé,
Cuno

lisethschoutsen
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 27 okt 2013, 23:05
Locatie: Hoogkarspel
Contacteer:

Re: programmastart

Bericht door lisethschoutsen » di 13 mei 2014, 23:21

Dag Cuno
ik gebruik windows 7
HG Liseth

Piet Goudriaan
Berichten: 18
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 16:09

Re: programmastart

Bericht door Piet Goudriaan » di 20 mei 2014, 07:56

Cuno goede morgen,
ik gebruik Windows 8.1. de reden dat ik reageer is gelegen in feit dat bij mij het gesignaleerde probleem niet meer aanwezig is.
wat is er gebeurd?
het deels onjuist installeren deed mij opnieuw kijken naar Windows, ik merkte dat er (kleine) probleempjes zich voordeden, niet indringend maar toch. dat heeft mij er toe gebracht om Windows geheel opnieuw te het installeren. En zie daar Wings Platinum 5.5 functioneert weer. ook de andere probleempjes zijn over / niet meer merkbaar.
vriendelijke groet Piet Goudriaan

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: programmastart

Bericht door Cuno Wegman » vr 23 mei 2014, 21:51

Hallo Liseth,

De melding van Piet onderstreept mijn onderbuikgevoel dat het probleem bij jou niet door WP veroorzaakt wordt, maar door Windows (of een ander programma op jouw computer).

Het zou kunnen zijn dat het probleem zich beperkt tot het bestand waarin de instellingen van WP worden opgeslagen. Dat is eenvoudig te controleren, maar heeft als "nadeel" dat je wel de vrijgavecodes opnieuw moet invoeren.

Stappenplan:
- open WP
- kies in het menu Extra - Map openen - Instellingen, er verschijnt een venster van de Verkenner met daar in de map "c:\ProgramData\AV Stumpfl\Wings 5\Settings"
- sluit WP
- wijzig de naam van het bestand "wings.ini", bijvoorbeeld in "wings.bak"
- open WP, WP zal nu weer vragen om de vrijgavecodes (omdat deze stonden in het bestand Wings.ini dat nu niet meer bereikbaar is).

Je kunt nu proefondervindelijk vaststellen of het gewenste resutaat nu wel bereikt wordt. Als het nu wel werkt, was het ini-bestand beschadigd. Als het ook nu nog niet werkt, is er een probleem met de bestanden of rechten binnen Windows. Om het probleem dan te verhelpen zou je binnen Windows terug kunnen gaan naar een herstelpunt van een moment waarop het nog wel werkte. Als dat niet lukt, zul je een herinstallatie van Windows moeten overwegen.
AVé,
Cuno

lisethschoutsen
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 27 okt 2013, 23:05
Locatie: Hoogkarspel
Contacteer:

Re: programmastart

Bericht door lisethschoutsen » zo 08 jun 2014, 12:06

Hoi Cuno,
Dank voor het meedenken.
Eindelijk is het dan gelukt.
Het zat in WP. Het stappenplan heb ik 3 keer moeten herhalen.
Maar alles is weer als van ouds, Heerlijk, ik kan weer rustig aan de gang.
Nogmaals mijn dank.
Groetjes Liseth

Piet Goudriaan
Berichten: 18
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 16:09

Re: programmastart

Bericht door Piet Goudriaan » ma 16 jun 2014, 19:44

Beste Cuno,
ik heb inmiddels naar ,voor zover ik na kan gaan een rede gevonden waarom de onjuiste programma start zich voordeed bij mij althans.
Er waren meer haperingen op de pc niet echt storend maar toch. toen ik al experimenterende de virus scanner verwijderde bleken er opeens veel van die kleinere haperingen weg te zijn. Het ging om een scanner van G data van eind 2013 meegeleverd met de pc. dus vervangen door McAfee en het probleem is over.

vriendelijke groet Piet Goudriaan

Plaats reactie