open draaien van een deur

Plaats reactie
arnold van de kamp
Berichten: 20
Lid geworden op: di 07 jan 2014, 16:02

open draaien van een deur

Bericht door arnold van de kamp » do 25 apr 2024, 10:04

geacht forum,
ik heb een hele tijd zitten worstelen met het open draaien van een deur wat ik ook deed bij het draaien sprong het steeds van de as af. heeft iemand er er ervaring mee, of hoe ik dit het beste kan oplossen ?
alvast bedankt.
Arnold

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 695
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: open draaien van een deur

Bericht door Cuno Wegman » do 25 apr 2024, 11:30

Hallo Arnold,

Elke draaiing/rotatie van een afbeelding wordt uitgevoerd rond het rotatiepunt. Standaard is dat het midden van de afbeelding.
Bij in-screen-editing is dat het punt herkenbaar aan de vier kromme pijlen.
In het eigenschappen-venster van een keyframe is het punt zichtbaar als zwart plus-teken (+).
De positie van het rotatiepunt kan alleen in dit eigenschappenvenster veranderd worden: vul in het kader Rotatie, achter Centrum voor de X-as en de Y-as de gewenste waarden in.
Voorbeeld: met een waarde -100 voor de X-as ligt het rotatiepunt op de linker zijrand van de afbeelding.

De positie van dat rotatiepunt moet in jouw geval samenvallen met een punt op de rand van de deur waar de scharnieren zitten. Als de beeldverhouding van de deur niet gelijk is aan de beeldverhouding van het beeldveld/screen waarmee je werkt, zul een beetje moeten experimenteren met de plaats van het rotatiepunt.

Succes!
AVé,
Cuno

arnold van de kamp
Berichten: 20
Lid geworden op: di 07 jan 2014, 16:02

Re: open draaien van een deur

Bericht door arnold van de kamp » vr 26 apr 2024, 09:39

Cuno bedankt .ik ga er mee aan de slag
groet .
Arnold

Plaats reactie