bewerkingen in tijdlijn werkt niet goed

Plaats reactie
Ite Boersma
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 12:26

bewerkingen in tijdlijn werkt niet goed

Bericht door Ite Boersma » za 19 okt 2013, 19:18

Geachte forumgenoten, in Wings Platinum 5 krijg ik in de tijdlijn na een enkele bewerking het cursorpijltje met daarbij een driehoekje met een punt naar rechts en een sleuteltje, in de tijdlijn kan ik dan geen enkele bewerking of opdracht uit voeren, zodra ik uit de tijdlijn ga verdwijnt het driehoekje en het sleuteltje, submappen kan ik wel openen en sluiten, volumeregelaars in de sporen reageren wel op een muisbewerking, zodra ik weer met de muis in de tijdlijn ga staan komen het driehoekje en het sleuteltje weer in beeld en is er geen enkele bewerking meer mogelijk, afsluiten door op het bekende kruisje rechts boven lukt ook niet, het scherm verkleinen en /of onder de taakbalk te zetten lukt wel. Wings verwijderen en opnieuw downloaden en instaleren geeft geen verandering

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 695
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: bewerkingen in tijdlijn werkt niet goed

Bericht door Cuno Wegman » za 19 okt 2013, 22:58

Hallo Ite,

De "enkele bewerking" die de oorzaak van het verschijnen van het driehoekje (= afspeelsymbool) en het sleuteltje (muisknoppen zijn geblokkeerd) is, is goed te beschrijven: het starten van de weergave binnen een venster of volledig scherm met het toetsenbord (Ctr+F5 of F5) of via het menu Weergave.
Dit symbool betekent: WP staat nu startklaar voor de weergave.

Met de spatiebalk of de Enter-toets kan dan de feitelijke weergave gestart en gepauzeerd worden.
Deze startstatus en de lopende weergave kunnen binnen WP5 alleen afgebroken worden met het toetsenbord: toets Esc.

In WP4 was ook een muisklik voldoende om deze weergave(status) af te breken. Deze mogelijkheid is in WP5 verwijderd om bedienfouten te voorkomen.

Alle verschillen tussen WP4 en WP5 staan beschreven in de helptekst, onderdeel "Neue und geänderte Funktionen".
Deze wijziging staat daar als volgt beschreven:
Eine laufende Präsentation kann nun nicht mehr mit einem Mausklick in die Timeline gestoppt werden, was Fehlbedienungen vorbeugt. Stoppen einer Präsentation ist nur noch mit der Esc-Taste möglich (seit V5.01).
AVé,
Cuno

Ite Boersma
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 12:26

Re: bewerkingen in tijdlijn werkt niet goed

Bericht door Ite Boersma » zo 20 okt 2013, 12:31

Hallo Cuno, Bedankt voor je antwoord, om alle veranderingen uit het Duits te halen is niet zo gemakkelijk als je de Duitse taal niet machtig bent, het is maar goed dat er een forum bestaat waar je op terug kunt vallen.
Vriendelijke groet, Ite

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 695
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: bewerkingen in tijdlijn werkt niet goed

Bericht door Cuno Wegman » zo 20 okt 2013, 22:55

Hallo Ite,

Natuurlijk het forum er om vragen te stellen (en hopelijk antwoorden te krijgen).
En net zo natuurlijk blijf ik ook verwijzingen naar de helpteksten opnemen, om de gebruikers zo veel mogelijk zelfredzaam te maken (want een antwoord dat je zelf kunt vinden is meestal sneller dan wachten op een antwoord op het forum).

De helptekst is er niet alleen in het Duits is, maar ook in het Engels. Daarom zal ik probern zo veel mogelijk te verwijzen naar beide teksten. In de hoop dat de lezers die moeite hebben met de Duitse teksten iets minder moeite hebben met Engelse teksten.

De nieuwe en veranderde mogelijkheden van Wings Platinum 5 zijn in de Engelse help te vinden onder
Wings AV Suite - WIngs 5 - Introduction - New and modified functions.
AVé,
Cuno

Plaats reactie