omzetten van curves alleen

Plaats reactie
Adri Snijders
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

omzetten van curves alleen

Bericht door Adri Snijders » do 07 mar 2024, 09:30

Goede lenteachtige ochtend,

(wings7 pro)

Een AV heb ik omgezet van kleur (fotootjes naar zwart wit met NIK software omgezet plus een vette korrel) en opgeslagen onder dezelfde naam met toevoeging "zwart-wit". Tot zover is er niets aan de hand. Handiger zou het zijn geweest om de AV in kleur eerst beter te synchroniseren (op tijd te zetten) en dan met dat omzetten naar zwart wit te berinnen.

Is er in wings een manier om alleen de curves (bijvoorbeeld van het werkje in kleur) te veranderen en alleen de verandering van de curves door te voeren in die zwart witte AV. Ik kan alleen bedenken om die kleur AV goed te synchroniseren en ook als zwart wit op te slaan en de veranderde plaatjes er opnieuw in te schuiven.

Omdat ik tijd zat heb (gepensioneerd) kan dat maar is er een snellere methode.

AV is het hé, en niet serie omdat het bedrijf van Jan nog steeds geen HDserie heet ........(gniffel)

Groet,

Denkers in Beelden

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: omzetten van curves alleen

Bericht door Cuno Wegman » do 07 mar 2024, 20:38

Hallo Adri,

Je kunt uiteraard de curves van beeldobjecten naar de pool kopiëren (in jouw kleurenproject), dan de pool van het kleurenobject importeren in het zwart-witproject. En dan de curves uit de pool toepassen op de objecten in de tijdlijn.

Je kunt ook alle afbeeldingen vervangen door de zwart-witfoto's. Maar dan moeten de bestanden wel dezelfde naam hebben als de kleurenfoto's. Dan alle grafische bestanden wissen en de grafische bestanden opnieuw laten maken. Maar dan zijn de zwartwitfoto's niet meer met hun naam te onderscheiden van de kleurenfoto's.

Groet,
Cuno
AVé,
Cuno

Adri Snijders
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: omzetten van curves alleen

Bericht door Adri Snijders » di 26 mar 2024, 09:35

Hoi Cuno,

Het was mij helemaal ontschoten dat deze vraag nog uitstond.

Zoals altijd weer "bedankt!"

Plaats reactie