VST audioplugins in Wings 7

Plaats reactie
Hans Tieben
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 29 sep 2017, 12:27

VST audioplugins in Wings 7

Bericht door Hans Tieben » di 20 feb 2024, 16:10

Hallo allen,
Mijn ervaring met audioplugins in Wings 7 is heel divers. Zo gebruik ik met veel succes en plezier voor galm de lagrange plugin. Ik heb een mooie phaser van Blue Cat Audio. Draait allemaal prima. Echter ik heb ook plugins die problematisch zijn en tot instabiliteit van de Wings applicatie leiden, zeg maar gewoon vastlopen en/of spontaan crashen. Mijn Melda-plugins deden het niet meer na een aantal Windows updates, maar dit heb ik weten te herstellen door wat opschoonwerk en installeren van versie 9. Hogere versies doen het kennelijk niet of gebrekkig. Maar mijn SAFE-plugins krijg ik niet meer aan de praat.... deze deden het aanvankelijk wel maar na een aanta; windows updates niet meer. Kortom, er lijkt geen enkele garantie te zijn dat een VST-plugin ook echt werkt en blijft werken (de api-specificatie is wellicht niet zo hard als je zou wensen?)

Is er informatie bekend over dit soort zaken of is het "gewoon" uitproberen en geluk of pech hebben?

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: VST audioplugins in Wings 7

Bericht door Cuno Wegman » di 20 feb 2024, 20:25

Hallo Hans,
Hans Tieben schreef:
di 20 feb 2024, 16:10
...of is het "gewoon" uitproberen en geluk of pech hebben?
Daar lijkt het wel op. De VST-koppeling is, zeker binnen Wings, vaak een zorgenkindje geweest. Ik weet dat ik zelf ook wel de plugins van SAFE heb gebruikt, maar durf nu niet meer te zeggen met welke versie van Wings dat is geweest. In ieder geval vele jaren geleden.
Op dit moment werken bij mij de SAFE-plugins ook niet met Wings 7 (onder Windows 10).

Fred en ik hebben in ieder geval vastgesteld dat het niet goed gaat als van de Melda-plugins gelijktijdig versie 9 en versie 15 of 16 geïnstalleerd zijn. Dan doen ze het geen van allen meer betrouwbaar. Mogelijk dat deze ook de SAFE-plugins in de weg zitten.
AVé,
Cuno

Plaats reactie