Wings stopt uitvoer naar H.264 bij bereiken videofragment in presentie

Plaats reactie
Henk Hoedemaekers
Berichten: 5
Lid geworden op: za 12 okt 2013, 15:02

Wings stopt uitvoer naar H.264 bij bereiken videofragment in presentie

Bericht door Henk Hoedemaekers » do 19 okt 2023, 10:19

Hallo Cuno,
Ik heb Wings 5 geïnstalleerd op een nieuwe computer met Windows 11. Dat werkte prima. Tot ik een MP4 probeerde te maken van een presentatie met videofragmenten er in. Op het moment dat de uitvoer aankomt bij het eerste videofragment stopt het proces. Voor zover ik het kan overzien is Windows 11 de enige factor die anders is. Hoe kan ik dit probleem oplossen? Groet, Henk Hoedemaekers.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Wings stopt uitvoer naar H.264 bij bereiken videofragment in presentie

Bericht door Cuno Wegman » do 19 okt 2023, 19:45

Hallo Henk,

Ik kan jouw probleem bij mij niet reproduceren: de H.264-uitvoer wordt prima gemaakt, ook met video in de tijdiljn.
Maar... ik kan het niet testen onder Windows 11, omdat ik nog gebruik maak van Windows 10. En in die samenstelling levert de uitvoer naar H.264 van een serie met afbeeldingen plus video geen problemen op.

De oorzaak kan natuurlijk in Windows 11 liggen (dan vermoedelijk codec-gerelateerd), of in de video die in de tijdlijn staat.

Zelf zou ik in ieder geval de volgende situaties uitproberen:
1 - een nieuw project met daarin, naast afbeeldingen, een andere video;
2 - een nieuw project met daarin de video die nu tot het afbreken leidt;
3 - een nieuw project op een Windows 10- computer met daarin de video die nu onder Windows 11 problemen oplevert.
Daarmee is beter gericht te zoeken naar oorzaak (en hopelijk oplossing).
Mocht variant 3 voor jou niet meer mogelijk zijn, dan mag je mij ook de video sturen, dan test ik het hier met mijn WIndows 10-pc.
AVé,
Cuno

Henk Hoedemaekers
Berichten: 5
Lid geworden op: za 12 okt 2013, 15:02

Re: Wings stopt uitvoer naar H.264 bij bereiken videofragment in presentie

Bericht door Henk Hoedemaekers » vr 20 okt 2023, 19:21

Hallo Cuno,
ik heb die 3 situaties getest: 1 gaat goed, 2 loopt vast en 3 gaat goed.
(Mijn oude computer is nog standby.)
Inmiddels heb ik ook een waarschijnlijke oorzaak van het probleem gevonden. Bij het overzetten van de av naar de nieuwe computer (met een andere schijfletter) is een situatie ontstaan waarbij de gegevens in de videomap en of de intermediate bestanden niet meer werken. In de Wings werkomgeving gaat alles prima maar bij het uitvoeren van de mp4 stopt het renderen.
Ik heb de videofragmenten een andere naam gegeven en nu is alles weer in orde.
Waarschijnlijk heeft Windows 11 er niets mee te maken.
Bedankt voor de hulp.

Plaats reactie