Synchronisatie WP5 en WP4 met windows 7

Plaats reactie
Onno van Elderen
Berichten: 11
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:55

Synchronisatie WP5 en WP4 met windows 7

Bericht door Onno van Elderen » za 22 feb 2014, 18:32

Ik heb last dat bij horizontale bewegingen van objecten tijdens de presentatie en EXE bestanden een rafelig beeld ontstaat in het bovenste deel van het scherm. Presenteren op de beamer geeft het zelfde beeld. Bij het uitzetten van de synchronisatie in project opties/uitvoer/synchronisatie modus is het opgeheven maar met exe bestanden blijft het probleem bestaan. Andere instellingen in de synchronisatie modus geeft geen enkele verbetering. Aan de video kaart lijkt het niet te liggen Nvidia Geforce GTX 670 . Processor intel 4770K met 16 GB ram geheugen capaciteit genoeg.
Er zal ergens wel een instelling verkeerd staan maar ik weet niet waar te zoeken. Heeft iemand een suggestie.

Met vriendelijke groeten

Onno van Elderen.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Synchronisatie WP5 en WP4 met windows 7

Bericht door Cuno Wegman » za 22 feb 2014, 20:37

Hallo Onno,

De situatie waarbij de synchronisatie-optie "Geen synchronisatie" de variant is die het beste resultaat oplevert is vrij ongebruikelijk. De oorzaak daarvan hoeft niet in videokaart zelf te zitten, maar zal zitten in de combinatie van grafische kaart, driver en instellingen (van Windows en driver).
Het bijwerken van de drivers van de grafische kaart zou hier verandering in kunnen aanbrengen.

De instellingen bij de projectopties gelden alleen bij gebruik vanuit de Tijdlijn. Een exe bepaalt in principe zelf wat de beste instellingen zijn, uitgaande van de hardware waarop de exe wordt weergegeven.

Als je de synchronisatie-instelling die bij jou goed werkt vanuit de tijdlijn, ook wilt gebruiken bij exe-presentaties, dan kun je dat aangeven bij het maken van de exe: zet in de dialoog Exe-presentatie maken een vinkje bij de optie "Instellingen uit "Projectopties - Uitvoer" overnemen ".
Waarschuwing: doe dit alleen bij exe's die bestemd zijn voor weergave op jouw eigen computer. Als deze exe op een andere computer wordt weergegeven (bijvoorbeeld voor een festival), kan de gekozen instelling juist zorgen voor een verslechterde weergave!
AVé,
Cuno

Onno van Elderen
Berichten: 11
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:55

Re: Synchronisatie WP5 en WP4 met windows 7

Bericht door Onno van Elderen » do 27 feb 2014, 19:49

Nog bedankt voor de informatie. Inmiddels heb ik windows 7 opnieuw geïnstalleerd waarmee ook het probleem verholpen is. Herinstallatie van de drivers had geen resultaat. Blijkbaar is er bij een update iets verkeerd gegaan. Het zal een raadsel blijven ben ik bang.

Groet,

Onno

Plaats reactie