exe bestand maken

Plaats reactie
peter stops
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 22:45

exe bestand maken

Bericht door peter stops » ma 24 dec 2018, 14:35

Beste mensen,
het volgende probleem doet zich voor:
al jaren maak ik van presentaties ook een exe bestand. Nooit problemen gehad. Bij het maken van de laatste krijg ik een kreet dat er een fout optreedt. De presentatie bestaat uit audio, video en beeld sporen. ik ben gaan zoeken welk spoor er problemen geeft en nu blijkt dat een van de beeldsporen het probleem levert. Het zijn normale afbeeldingen, wel in tif formaat maar dat zijn ze ook bij andere presentaties en dat leverde ook nooit problemen op.
Ook gedownloade afbeeldingen maar dat zijn jpg formaten.
Ik heb ook de tif files omgezet naar jpg formaat. Ook geen verandering in het probleem.
Kunnen jullie mij helpen?
met vriendelijke groeten
Peter Stops

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: exe bestand maken

Bericht door Cuno Wegman » wo 26 dec 2018, 15:15

Hallo Peter,

Het lijkt er op dat er in dat ene spoor een (technische) fout in de programmering is ontstaan.
Het punt waar deze fout zit, kun je deze meestal vinden via Extra - Project controleren.
De locator springt dan naar de positie waar het probleem zit.

Ervaring leert, dat dit meestal een (beeld)object is met een zichtbare tijdsduur van 0.
Dat houdt in dat je op dat punt meestal maximaal moet inzoomen om het foute object te zien.

Hopelijk helpt dit. Zo niet, dan zie ik hier wel weer een vervolgbericht verschijnen.
AVé,
Cuno

peter stops
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 22:45

Re: exe bestand maken

Bericht door peter stops » wo 26 dec 2018, 16:14

Beste Cuna,
hartelijk dank voor je antwoord.
Ik ben echter gaan zoeken en alleen het beeldspoor bleek problemen op te leveren. Dus een van de afbeeldingen was niet goed. ik heb toen het beeldspoor in stukken verdeeld van elk 10 minuten 9totaal 6) en heb van ieder stuk een exe bestandje gemaakt. In een van de 6 sporen ging het fout en vervolgens dit spoor ook weer onderverdeeld. Het is een hoop werk maar dat heb je als je lange presentaties maakt. Uiteindelijk bleek 1 opname corrupt te zijn, deze verwijderd en opnieuw van de rest een exe bestandje gemaakt. En toen liep alles weer prima.
In ieder geval nogmaals dank voor je antwoord. Ik kan daar zeker wat mee doen als ik weer een dergelijk probleem zou krijgen.
met vriendelijke groeten
Peter

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: exe bestand maken

Bericht door Cuno Wegman » wo 26 dec 2018, 17:43

Hallo Peter,

Goed om te lezen dat de oorzaak gevonden is, en het probleem opgelost.

Mocht je weer een keer moeten zoek naar een fout in een serie, op de manier zoals je gedaan hebt, dan is een tip:
1 - verdeel de serie in twee stukken,
2 - test elk stuk,
3 - ga met het defecte deel terug naar stap 1.
Zo vind je in ook in een lange serie met een minimaal aantal testen de minuut waarin de fout zit.
AVé,
Cuno

Plaats reactie