ticker-lus

Plaats reactie
leo de vree
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 20 dec 2017, 16:38

ticker-lus

Bericht door leo de vree » zo 02 dec 2018, 16:05

Beste forumleden,
In een presentatie heb ik mbv de tickerfunctie toelichtingen geplaatst onder de foto's en video's. Deze toelichtingen zou ik graag in een repeat modus laten herhalen zoals bijv. bij CNN. In de eigenschappen van elk tickerobject kan de optie "ticker-lus" aangevinkt worden, maar die geeft niet het gewenste resultaat. Dat wil zeggen de tekst loopt wel van rechts naar links over het scherm (in mijn presentatie) maar herhaalt zich niet.

Ik heb de optie "ticker-lus" aangevinkt staan in het tijdlijnobject onder screen 1 in de mediapool, in de spoorkop voor het tickerveld en in de eigenschappen van het individuele ticker-object. Ik gebruik de Wings 5 - advanced versie.
Ongetwijfeld zie ik iets over het hoofd, maar wat??

Met hartelijke dank voor de adviezen en met vriendelijke groet,
Leo

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: ticker-lus

Bericht door Cuno Wegman » zo 02 dec 2018, 20:16

Hallo Leo,

Voor de zekerheid heb ik mijn Wings Platinum voor de zekerheid even "omlaag" gezet naar de Advanced versie (normaliter gebruik ik de Pro-versie).
Maar toch ervaar ik het probleem niet.
Het maakt daarbij wel uit waar ik herhaling (de ticker-lus) inschakel: dit moet in eigenschappen van het tijdlijnobject.
Voor de (eenmalige) beweging maakt het niet uit, waar deze is ingeschakeld (bij het Tickerveld 1 onder Screens in de mediapool, of in het tickerobject in het tickerspoor van de tijdlijn).

Er zijn wel factoren die het verschijnen van de herhaling van de tekst kunnen beïnvloeden:
- de tekst komt pas weer opnieuw in beeld, als de vorige weergave volledig verdwenen is. Er is dus een (kort) moment waarop er geen tekst te zien is
- de snelheid waarmee de tekst over het scherm wordt verplaatst is in te stellen. Maar als de tijdsduur van het tickerobject te klein is, kan het zijn dat niet de hele tekst getoond wordt, of de herhaling niet meer komt (omdat het tickerobject al voorbij is).
Of dit de oorzaak is, kun je vaststellen door het tickerobject een stuk langer te maken.

En even voor de volledigheid: de beweging van de tekst zit al in het tickerobject zelf. Die beweging moet je dus niet met keyframes zelf gaan sturen. Want als je zelf ook een horizontale beweging uitvoert op de tekst (dus op het tickerobject) zal het tickerobject uiteindelijk buiten het screen terecht komen, en dus niet meer zichtbaar zijn. Met of zonder herhaling van de tekst.

Mocht het probleem met bovenstaande punten niet opgelost kunnen worden, stuur mij dan per e-mail (je hebt mijn ;mail-adres) het .w5-bestand waarin het probleem zich voordoet.
AVé,
Cuno

Plaats reactie