locator staat vast

Plaats reactie
syds kloosterman
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 13:29

locator staat vast

Bericht door syds kloosterman » wo 07 nov 2018, 11:06

Wanneer ik door de tijdlijn scroll loopt de locator niet mee.
Wil ik de locator op een object plaatsen dan moet ik de locator daar naar toe slepen. Niet handig.
Zeker een instelling veranderd?
Werk in WP 6. Doet zich niet voor in WP 5

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: locator staat vast

Bericht door Jan Roeleveld » wo 07 nov 2018, 12:40

Beste Syds,

Dat had ik laatst ook... Na een kleine zoektocht kwam ik er achter hoe dat kwam en ik geef het jou en alle meelezers graag door.
Sinds versie 6.40 van Wings Platinum 6 is er een functie toegevoegd waarbij je de locator volgfunctie tijdelijk kunt uitschakelen.
Het knopje daarvoor bevindt zich in de taakbalk tussen de symbooltjes van het previewscherm en het gele uitroepteken.
Daarmee kan je die functie 'aan' en 'uit' zetten. Dat doe je natuurlijk niet zomaar...
Echter, en daar ging het bij mij dus mis, die functie wordt ook 'aan' en 'uit' gezet met de functietoets F6 en dáár zit hem de kneep!
Tijdens het programmeren wil je zo af en toe wel eens op vol formaat je show bekijken en dat doe je door op de F5-toets te drukken.
En doe je dat in het duister of halfduister dan druk je per ongeluk al gauw op die F6-toets want die zit er vlak naast. Zichtbaar gebeurt er dan niks, maar intussen heb je de locator volgfunctie uitgeschakeld.
Kortom mocht dat probleem zich voordoen, druk dan opnieuw op de F6 toets of klik met je muis op het genoemde symbooltje.
Bedankt voor je vraag in dit forum! Nu weet iedereen in voorkomende gevallen waar de oplossing zit.
Laatst gewijzigd door Jan Roeleveld op wo 07 nov 2018, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Succes..!

Groeten,

Jan

syds kloosterman
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 13:29

Re: locator staat vast

Bericht door syds kloosterman » wo 07 nov 2018, 13:23

Opgelost,
bedankt Jan

Plaats reactie