Stoppen van een project met exe-bestanden.

Plaats reactie
John Wenderhold
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 14:06

Stoppen van een project met exe-bestanden.

Bericht door John Wenderhold » di 06 nov 2018, 15:27

Hallo allemaal,
Ik heb een volgende vraag:
IK heb een project met meerdere exe-bestanden. Dit project draai ik binnen Platinum als continue show. Gebruik hierbij ook een tweede scherm om mijn show op te vertonen.
Nu heb ik de vraag: hoe stop ik deze show en set de locator op de home positie op een simpele manier.
Nu druk ik de spatie knop in en vervolgens twee maal esc, waarna ik voor het eerste object twee maal klik en daarna de home toets.
Hierna kan Platinum afgesloten worden.
Graag een oplossing, of geen als het niet anders kan.
Bijvoorbaat dank,
John

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Stoppen van een project met exe-bestanden.

Bericht door Cuno Wegman » wo 07 nov 2018, 22:46

Hallo John,

Als ik het goed begrijp, start jij een aantal exe-presentaties (als externe bestanden) vanuit een tijdlijn. Die tijdlijn loopt in een loop en je wilt de weergave afbreken en WP sluiten.

Omdat je externe bestanden start, kan ik ervan uitgaan dat je beschikt over de pro-versie van WP5 of WP6.
Een extern bestand dat via een bestands-marker gestart is, kan door WP niet worden afgebroken. Dus als een exe-presentatie actief is, zul je die met de bekende Esc-Esc moeten afsluiten.
Dan is de tijdlijn weer actief, tot het moment dat de volgende exe gestart wordt.
In dat tijdvak kun je de tijdlijn op verschillende manieren stoppen:
- Esc
- trigger via control panel
- trigger in de tijdlijn
- trigger via functietoets
Met triggers kun je zelfs WP helemaal afsluiten.
Welke mogelijkheden voor jou het beste uitkomen, is mede afhankelijk van de vraag of je ook gebruik maakt van het screen van WP. Dat kan wat beperlingen opleveren in het aantal bruikbare oplossingen.

Ik kan tijdens de komende SGG-bijeenkomst op 17 november een aantal mogelijkheden demonstreren in het blok "vragen staat vrij".
AVé,
Cuno

John Wenderhold
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 14:06

Re: Stoppen van een project met exe-bestanden.

Bericht door John Wenderhold » do 08 nov 2018, 16:42

Hallo Cuno,
Alvast bedankt voor je reactie. We maken gebruik van Platinum 4 Pro voor deze presentaties.
Ook maken we gebruik van een beamer als tweede scherm. Ik heb al een aantal zaken geprobeerd, zoals scherm dupliceren en uitbreiden.
Beide methodes zorgen voor nogal wat toetsaanslagen om fatsoenlijk te stoppen. Ook triggers willen niet doen wat ik wil.
Ik zou het inderdaad leuk vinden als je dit onderwerp tijdens de eerstvolgende SGG bijeenkomst wilt behandelen.
Ik kijk ernaar uit.
Mvg
John

Plaats reactie