2 vragen

Plaats reactie
rolf de ruiter
Berichten: 23
Lid geworden op: za 29 nov 2014, 22:08

2 vragen

Bericht door rolf de ruiter » wo 17 okt 2018, 23:00

goedenavond:

1e vraag: op de advieslijsten van de comp. voor Wings staat steeds dat de meest geschikte videokaart een kaart is van AMD. Kan een kaart van Geforce ook goed zijn en zo ja welke moet je dan hebben?

2e vraag : bij de presentatie werk ik met een comp. scherm en de beamer. 1 serie werkt alleen goed als ik de schermindeling op dupliceren zet en niet met het werken op 2 verschillende schermen. De serie bestaat uit een heleboel (17) beelden, die ronddraaien op het scherm. Zet je het scherm op dupliceren, dan zie je op zowel het ene scherm, als op het andere scherm hetzelfde beeld; en dit is niet de bedoeling.
Wie kan mij op de beide vragen helpen?
groet Rolf de ruiter.

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: 2 vragen

Bericht door piet bakker » wo 17 okt 2018, 23:28

Rolf,

Ik heb een geforse GTX970, werkt prima met wings 6 pro, maar hij is reeds gedateerd. Waarom dat type, AMD, videokaart wordt aanbevolen wordt niet verder verklaard. Aan een advies waag ik me niet, alles hangt af van de opbouw in je pc.

Piet Bakker

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: 2 vragen

Bericht door Cuno Wegman » zo 21 okt 2018, 21:52

Hallo Rolf,

Bij vraag 1
De grafische kaarten van nVidia (Geforce) zijn minstens zo goed te gebruiken voor WP als die van AMD.
Van de laatste drie generaties zijn met name de 970, 980, 1070, 1080, 2070 en 2080 (zeer) geschikt.
De kaarten van nVidia hebben op dit moment ook als voordeel, dat ze het genereren van video-uitvoer in WP (H.264 en H.265-video) kunnen versnellen.

De meest recente pc-informatie van AV Stumpfl zelf kun je vinden op https://hdav.org/en/service/download/.

Bij vraag 2
1 serie werkt alleen goed als...
Wat is hier voor jou "goed"?
Beschrijf wat je verwacht dat de serie doet, of je zou willen dat de serie doet.
Doen andere series wel dat wat je verwacht?
Zet je het scherm op dupliceren, dan zie je op zowel het ene scherm, als op het andere scherm hetzelfde beeld; en dit is niet de bedoeling.
Dat is eigenlijk juist wel de bedoeling: dat is het kenmerk van dupliceren.
Maar als ik tussen de regels door lees, wil je de serie waarschijnlijk op één van de monitoren tonen, en zelf bepalen welke van de twee. Dat staat in de helptekst beschreven onder "EXE-presentatie - weergeven" (Exe-Präsentation - wiedergeben, EXE presentations - Playing).
AVé,
Cuno

rolf de ruiter
Berichten: 23
Lid geworden op: za 29 nov 2014, 22:08

Re: 2 vragen

Bericht door rolf de ruiter » do 25 okt 2018, 21:54

dag Cuno en medelezers, ¨
Jij geeft aan een presentatie via Wings Platinum, maar dit is voorgehouden aan de pro-versie en ik heb de advanged-versie, die is voor mij voldoende.De maker van de genoemde serie heeft ook een versie gemaakt in de nieuwste versie van Platinum 6, maar ook dan wordt het beeld niet geheel gegeven, als je met 2 schermen werkt, op het ene scherm je snelkoppelingen hebt en op de beamer projecteert.
groet Rolf

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: 2 vragen

Bericht door Cuno Wegman » za 27 okt 2018, 11:22

Hallo Rolf,

Het probleem dat jij beschrijft: een serie kan alleen goed vertoond worden als de computer (met beeldscherm en beamer) ingesteld staat op "beeldschermen dupliceren" in plaats van "beeldschermen uitbreiden".
Dit probleem wordt meestal veroorzaakt doordat de grafische kaart te weinig rekenkracht heeft om deze serie te vertonen.
Omdat de serie wel wordt vertoond bij gedupliceerde beeldschermen is het soms voldoende om in Windows aan te geven dat de aansluiting waaraan de beamer is aangesloten moet worden gebruikt als "hoofdbeeldscherm".

Dit probleem staat geheel los van de versie van Wings Platinum die gebruikt is om de presentatie te maken of te vertonen.
Mijn verwijzing naar de helptekst van Wings Platinum wijst niet naar het starten van presentaties vanuit Wings Platinum, maar de mogelijkheden die er zijn om de uitvoer van een exe naar een specifieke monitor-uitgang te sturen.
AVé,
Cuno

rolf de ruiter
Berichten: 23
Lid geworden op: za 29 nov 2014, 22:08

Re: 2 vragen

Bericht door rolf de ruiter » wo 07 nov 2018, 11:45

Ik ben wat laat met mijn reactie, maar ik heb een videokaart aangaschaft met een buffer van 4 gig, en nu gaat het prima.
Het lag dus aan de videokaart. Cuno en allen die meegedacht hebben, bedankt.
groet Rolf

Plaats reactie