Beeld van beeldspoor verwisselen

Plaats reactie
Peter Panhuijzen
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 03 mar 2014, 21:18

Beeld van beeldspoor verwisselen

Bericht door Peter Panhuijzen » do 03 mei 2018, 18:23

Ik heb drie beeldsporen.(Wings 6) Wanneer ik nu een beeld van het bovenste spoor naar een daar onder liggend beeldspoor wil slepen lukt dat niet. Wanneer ik het beeld aanklik verschijnt meteen een stuurspoor dat de daar onder liggende beeldsporen bedekt. Heb ik zaken misschien verkeerd ingesteld ????

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Beeld van beeldspoor verwisselen

Bericht door Cuno Wegman » do 03 mei 2018, 22:35

Hallo Peter,

Als het goed is, verschijnt het onderliggende stuurspoor alleen als je in het beeld klik op de stuurspoorbalk. Als je op de onderste statusbalk van het beeldobject klikt, zou allen het object geselecteerd moeten worden.

De manier waarop stuursporen zich gedragen en getoond worden, is in te stellen via Extra - Opties - Globale opties - In-screen-editing.
Als het onderste vakje, Keyframe-editor ook voor gecombineerde stuursporen gebruiken, aangevinkt is, verschijnt de balk zoals bij jou.
En als dan ook de optie Keyframe-editor tegen het tijdlijnobject tonen aan staat, dan verschijnt de balkt iedere keer direct onder het beeldobject.

Je kunt de opties desgewenst uitschakelen. Maar er zijn toch manieren om toch objecten te verplaatsen, zelfs met deze balk in beeld:
- je kunt de balk omlaag schuiven door met de muis op de dunne gele lijn (tussen beeldobject en keyframe-balk) te gaan staan en deze met ingedrukte muisknop naar beneden te slepen.
- of je scrollt met het muiswieltje, met ingedrukte Shift-toets. Dan ga je vertikaal scrollen in de tijdlijn en kun je de verdwenen sporen weer in beeld krijgen.
AVé,
Cuno

Peter Panhuijzen
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 03 mar 2014, 21:18

Re: Beeld van beeldspoor verwisselen

Bericht door Peter Panhuijzen » vr 04 mei 2018, 11:06

Cuno
Hartstikke bedankt. Nu werkt het veel prettiger.

Peter

Plaats reactie