rimpeling in water met WP5pro

Adri Snijders
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: rimpeling in water met WP5pro

Bericht door Adri Snijders » ma 26 feb 2018, 15:59

Piet,

Bijna is nog niet helemaal. Als ik daar klik krijg ik een map symbool met een rood kruisje en wordt elements geopend. Ik moet ergens iets ophalen denk ik dan, waarschijnlijk van die stick wat bij WP5 is bijgeleverd......maar wat en waar.

Bij effect-texture staan in volgorde van boven naar beneden: geometrie, textuur 1 + 2 en effectmasker allemaar met een mapsymbool en een rood kruis. Heb je nog een list?

Adri

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: rimpeling in water met WP5pro

Bericht door Cuno Wegman » ma 26 feb 2018, 21:13

Hoi Adri,

De bestanden die je moet ophalen heeft Piet al eerder genoemd: water1.tga en water2.tga.

Over de effecten en de benodigde textuurbestanden is meer te vinden in de uitstekende help van WP.
Afhankelijk van de actieve taalinstellingen in de index onder:
- Effekte - Visuelle Echzeiteffekte / Effecten - Visuele real time effecten /
- Editieren in der Eigenschaftabelle / Bewerken in de eigenschappentabel / Editing effects in the property table
- Water-Eigenschaften / Water eigenschappen / Water properties
en wordt elements geopend
Wordt het programma Elements gestart, of wordt er een map geopend en is dat toevallig de laatst gebruikte map die Elements heet?
Via de map-knop moet je naar de map waar de textuurbestanden staan.
AVé,
Cuno

Adri Snijders
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: rimpeling in water met WP5pro

Bericht door Adri Snijders » wo 28 feb 2018, 09:03

Piet en Cuno,

Ik ben er uit.......het muntje viel deze keer moeizaam. Door de Siberische kou zeker.

Adri

Jaap Buis
Berichten: 1
Lid geworden op: za 18 nov 2023, 14:43

Re: rimpeling in water met WP5pro

Bericht door Jaap Buis » wo 22 nov 2023, 09:42

Goedemorgen,

Ik zag vorige week het Wobble-effect toegepast worden in een A-V-serie. In Wings X Advanced zit dit effect niet. Is er een mogelijkheid om hier toch aan te komen?

Vriendelijke groet, Jaap Buis

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: rimpeling in water met WP5pro

Bericht door Cuno Wegman » wo 22 nov 2023, 16:44

Hallo Jaap,

Veel effecten, die in Wings 5/6/7 aanwezig zijn, zijn (nog) niet aanwezig in Wings X. Daaronder dus ook de twee effecten die in dit draadje van het forum zijn besproken: Water en Wobble.
Maar het geldt net zo goed voor Distort, Drop, Flag, PIxelate, CubicBlox, Tunnel, ...

Op een vraag naar enkele effecten in het Duitse Wings X-forum (https://forum.wingsx.at/) gaf ontwikkelaar Christoph Hilger als antwoord:
Flag und Wobble stehen auf der ToDo-Liste. Einige ganz spezielle Effekte aus Wings 7 wird es dagegen nicht mehr geben.
AVé,
Cuno

Plaats reactie