Direct X manager

Plaats reactie
Adri Snijders
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Direct X manager

Bericht door Adri Snijders » wo 07 feb 2018, 15:26

Beste mensen,

Na een jaartje WP loos tijdperk weer een AV gemaakt....ik heb er weer zin in. Ik heb WP5 Pro versie nummer 5.20.2.

Als ik voorheen in de geluidspoorkop (met de pictogrammen stopbord, speaker en bliksemschicht - ja....Jan dat heet anders maar ik kan het niet terugvinden-) klapte er een schermpje open waar ik allerlei geluidbewerkingsonderdelen kon gebruiken. Nog steeds komt er een schermpje naar voren (DirectX dffekt-manager) ....ik kan echter niets openen. Er verschijnen eenvoudig genoeg geen geluidbewerkingsonderdelen.
Onder Extra, Project opties Audio: staat bij geluidseffecten DirectX aan en VST plugins is uit (grijze letters)

Hoe moeilijk is dit?

Groet vanuit koud Noord Holland

Adri

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Direct X manager

Bericht door Cuno Wegman » wo 07 feb 2018, 19:52

Hallo Adri,

Ik verwacht geen verschillen op dit punt tussen de door jou gebruikte versie en de meest recente WP5-versie (5.20.4). Maar je kunt in ieder geval de laatste versie installeren.
Adri Snijders schreef: ....ik kan echter niets openen.
Klik je wel op de juiste plaats?
- met de rechter muisknop op één van de regels in de kolom Plugins, of
- met de linker muisknop op één van de vierkantjes (aankruisvakjes) vooraan in een van die regels.
Dan verschijnt een menu (en submenu) waarin je het gewenste effect kunt selecteren.
Adri Snijders schreef:Hoe moeilijk is dit?
Als bovenstaande werkt, was het niet zo moeilijk. Onveranderd sinds WP3.

Als het bovenstaande niet werkt, kijk dan in de map C:\Program Files (x86)\AV Stumpfl\Wings 5\PlugIns of de plugins daar aanwezig zijn.
AVé,
Cuno

Adri Snijders
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Direct X manager

Bericht door Adri Snijders » do 08 feb 2018, 08:46

Hallo Cuno,

Om mijn twijfel weg te nemen dat ik verkeerd zou klikken, bij de opstart procedure van de Direct X manager, even op mijn laptop uit geprobeerd. WP staat daarop ondanks dat een AV maken daarop niet werkt. De procedure werkt: Direct X start volgens plan keurig op. Tot zover ga ik ervan uit dat ik niet verkeerde handelingen uitvoer op mij desk top. In de map van mijn desktop (windows 7) C:\Program Files (x86)\AV Stumpfl\Wings 5\PlugIns zijn volgens mij alle plugins aanwezig. In de map staan 22 onderwerpen begint met DXAnEQ5dal en eindigt met DXTrigger.ddl. De onderwerpen in die map komen overeen met de map in mijn laptop (windows 8 Wings versie 5.12.2).

Vlak voordat in Heerhugowaard om deze de digitale psychiatrische hulpverlening moest uitrukken de laatste versie 2.20.4 binnen gehaald.....en het werkt weer. Ik ga mij niet afvragen wat de oorzaak is.

Opgelost dus!

Groet,

Adri

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Direct X manager

Bericht door Jan Roeleveld » do 08 feb 2018, 15:34

En ik maar denken dat Wings Platinum 2 nooit verder gekomen is dan 2.20b...
Heeft Adri weer een collectors item...
Succes..!

Groeten,

Jan

Adri Snijders
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Direct X manager

Bericht door Adri Snijders » do 08 feb 2018, 18:46

Hy beste mensen,

5.20.4 natuurlijk, een typ foutje. Maar dat had iedereen wel begrepen.....denk ik.


Adri

Plaats reactie