Direct naar een remote index springen bij opstarten exe

Plaats reactie
Henk Butink
Berichten: 48
Lid geworden op: di 24 dec 2013, 20:44

Direct naar een remote index springen bij opstarten exe

Bericht door Henk Butink » ma 22 jan 2018, 13:02

Is het mogelijk (en hoe dan) een Wings presentatie (exe) te starten bij een remote index bijvoorbeeld 3.
De help informatie geeft wel enkele opties die bij de exe gedefinieerd kunnen worden maar deze zie ik niet.
Bij voor baar dank voor het antwoord.

Hier zou ik ook reclame willen maken voor de Showstarter van Cuno.
Echt een aanrader voor iedereen die presentaties geeft bestaande uit meerdere delen.

Groet, Henk

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Direct naar een remote index springen bij opstarten exe

Bericht door Jan Roeleveld » ma 22 jan 2018, 20:17

Henk,

Dat gaat heel eenvoudig zo:

1. Geef de positiemarkers, maximaal 9 stuks per exe, de nummering 1 t/m 9.
2. Als je de exe gaat maken kies je bij 'Start' voor de pauzestand anders begint hij direct te lopen na het dubbel aanklikken.
3. Kies nu met je nummertoetsen (dus NIET de F1-F9 functietoetsen) de gewenste positiemarker en tik de spatiebalk aan om de exe daar te starten.
Succes..!

Groeten,

Jan

Henk Butink
Berichten: 48
Lid geworden op: di 24 dec 2013, 20:44

Re: Direct naar een remote index springen bij opstarten exe

Bericht door Henk Butink » wo 24 jan 2018, 11:29

Beste jan,

Uit jouw antwoord blijkt dat ik de vraag niet goed heb gesteld.

De vraag had moeten zijn (in termen van de help-informatie) is er een start optie?

zoals:

Playback on a particular monitor ...add -mX (X = monitor) to the command line. This is quite convenient, if you want to place the start shortcut for starting on one monitor and run the fullscreen presentation on the other monitor or projector.

Automatic playback immediately after starting ...add --startplay to the command line.


Deze optie is niet vermeld, maar ik hoop dat er toch iets is.
Vanuit Showstarter (van Cuno) wil ik graag een exec starten die direct begint bij de gewenste remote index.

Dank alvast

Groet Henk

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Direct naar een remote index springen bij opstarten exe

Bericht door Jan Roeleveld » wo 24 jan 2018, 12:07

Beste Henk,

Vergeef mij de terminologie... Dit is een manier van 'achteruit denken' die ik niet snap...

Waarom zou je een exe-file maken die je bij een bepaalde remote-index zou willen laten starten?
In dat geval zou ik in de tijdlijn vanaf dat punt dat deel van de show markeren en bij het uitvoeren als exe aangeven 'Alleen het gemarkeerde deel van de tijdlijn uitvoeren'. De naam die je aan die exe geeft is dan bijvoorbeeld Flowers-R3.exe waarbij die R3 aangeeft dat deze exe van 'Flowers' begint bij remote-index 3 uit jouw tijdlijn.

Is dat niet een stuk praktischer?
Succes..!

Groeten,

Jan

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Direct naar een remote index springen bij opstarten exe

Bericht door Cuno Wegman » wo 24 jan 2018, 12:08

Hoi Henk,

De door jou gewenste functionaliteit is er niet.

Er is wel een mogelijke work-around: je kunt bij het maken van de exe opgeven waar de weergave moet starten:
- aan het begin van de presentatie;
- de positie van de locator tijdens het maken van de exe.
Met de tweede mogelijkheid kun je zoveel exe's maken als je nodig hebt, en dan via ShowStarter de juiste exe starten.

In elke exe zit nog steeds de hele serie, dus je kunt met elke exe alsnog elk deel van de show presenteren.
En je hoeft niet voor elke exe de programmering of de tijdlijn aan te passen:
- ga na gewenste start-markering
- maak exe
(herhaal zo vaak als nodig).

Ik geef toe, het is niet helemaal wat je zou willen, en het kost een beetje meer schijfruimte. Maar het gaat om het beeld op het scherm.
AVé,
Cuno

Henk Butink
Berichten: 48
Lid geworden op: di 24 dec 2013, 20:44

Re: Direct naar een remote index springen bij opstarten exe

Bericht door Henk Butink » wo 24 jan 2018, 21:04

Hallo iedereen,

Achtergrond van mijn vraag is het volgende.
1. Over de architect Antoni Gaudí heb ik in 4 Wings projects/execs gemaakt.
De 4 projecten zijn zo ontworpen dat ik met de 36 remote indexen en bijbehorende stops er drie presentatie aanbiedingen van kan maken.

2. De drie aanbiedingen voor mijn toehoorders zijn:
a. Gaudí: zijn gehele oeuvre (alles wordt getoond in twee sessies)
b. De zeven werken op de Wereld Erfgoedlijst (een selectie uit de 4 execs en en/of delen daaruit - 1 sessie)
c. De Sagrada Familia (een andere selectie uit de 4 execs en/of delen daaruit - 1 sessie).

Voor deze drie aanbiedingen heb ik drie Showstarters op maat gemaakt.
De wens was om bij een optie in showstarter de bijbehorende exec op een bepaalde remote index te laten beginnen.
Na afloop van dat deel (is er een stop) stap ik met de gewenste remote indexen door de exec.

Ik ga de tip van Cuno proberen.

Dank en groet, Henk

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Direct naar een remote index springen bij opstarten exe

Bericht door Cuno Wegman » wo 24 jan 2018, 21:39

Hoi Henk,

Dan is er ook nog een heel ander alternatief, geheel binnen de "normale" kaders van WP.

De basis van deze methode werd "vroeger" gebruikt voor het maken van menu-gestuurde dvd's:
- Zet bij de screen-eigenschappen de muisaanwijzer aan
- Maak triggers om te springen naar de gewenste markers,
- Maak in het begin van de serie een (achtergrond)beeld of cyclisch stukje show
- Zet voor elke gewenste trigger een (kleine) afbeelding op de achtergrond (tekstobjecten werken in principe ook maar leveren ongewenste bij-effecten; teksten in de vorm van afbeeldingen met transpantie werken voorspelbaarder)
- Sleep de triggers naar de afbeeldingen in de tijdlijn
--> de afbeeldingen zijn nu klikbare delen (knoppen) geworden.
Deze klikbare delen werken ook in een exe-bestand (als je ook bij het maken van de exe de muisaanwijzer inschakelt).

Met dit advies maak ik uiteraard mijn eigen programma minder noodzakelijk (in die situaties waarbij alles zich afspeelt binnen één exe-show).
Sturing over meerdere exe-bestanden of videobestanden heen werkt op deze manier niet.
AVé,
Cuno

Plaats reactie