W6 Stikje met tutorials etc

Plaats reactie
Henk Hageman
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 11:51

W6 Stikje met tutorials etc

Bericht door Henk Hageman » do 28 dec 2017, 19:56

In de aanwijzingen van het Wings Platinum 6 Handbuch wordt op pag 4 onder Tipp: gezegd, kopieer het stikje (USB stik) naar de die Festplatte.
Elders staat, als je nu naar extra gaat en door naar klikt naar map openen kan je het gewenste bestand openen.
Weet iemand in welke map je het dan moet zetten?
De meest voor de hand liggende mappen werken bij mij niet.
Laatst gewijzigd door Henk Hageman op za 30 dec 2017, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: W6 Stikje met tutorials etc

Bericht door Cuno Wegman » za 30 dec 2017, 08:59

Hallo Henk,

Ik weet niet wat jij in dit geval de "meest voor de hand liggende mappen" vindt, maar de juiste mappen zijn vrij eenvoudig te vinden:
klik in het menu van WP op Extra - Map openen - Voorbeeldbestanden.
Als die (nu nog lege) map bestaat, wordt deze in de Verkenner geopend.
Waar die map op de schijf daadwerkelijk staat, is afhankelijk van de (voorgeschiedenis van de) versie van Windows op jouw computer.

In die map moet je de inhoud van de map Wings 6\Media Samples van de geheugenstick kopiëren (dus alle submappen en bestanden).

Als die map nog niet bestaat, kun je het juiste punt vinden door in het menu te kiezen voor Extra - Map openen - FlashCards. Die map is er altijd.
Vanuit die map ga je twee stappen omhoog, naar de map Wings 6.
In die map kopieer je de hele map Wings 6\Media Samples van de geheugenstick (de hele map zelf, dus niet de afzonderlijke submappen zelfstandig).

Hetzelfde systeem geldt voor de map met voorbeeldprojecten. Vervang dan "Voorbeeldbestanden" en "Media Samples" door "Voorbeeldprojecten" en "Sample Projects Wings 6".
AVé,
Cuno

Henk Hageman
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 11:51

Re: W6 Stikje met tutorials etc

Bericht door Henk Hageman » za 30 dec 2017, 19:56

Bedankt voor de reactie. Het gaf me de basis voor de aanpassing.

Het werkt nu goed!

Voor mij gelden de volgende extra handelingen.

De map met de voorbeeldprojecten moet ik in de AV Stumplf map (de hoofdmap) zetten en hernoemen zoals aangegeven. Dan vindt Wings de voorbeeldprojecten probleemloos.

Voor de map voorbeeldbestanden heb ik hetzelfde gedaan maar kreeg ik nog steeds de melding "De map is niet aanwezig etc.) Na de naam terug veranderd te hebben in "Media Samples", werkt ook dat naar genoegen.

Ik ben vast de enige met dit probleem, is het iets om in een latere herziene versie van het handboek een korte omschrijving of noot op te nemen bij het: kopieer de bestanden naar de Festplatte?

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: W6 Stikje met tutorials etc

Bericht door Cuno Wegman » za 30 dec 2017, 20:30

Henk Hageman schreef:Voor de map voorbeeldbestanden heb ik hetzelfde gedaan maar kreeg ik nog steeds de melding "De map is niet aanwezig etc.) Na de naam terug veranderd te hebben in "Media Samples", werkt ook dat naar genoegen.
Ik had ook nergens aangegeven dat die map "Voorbeeldbestanden" zou moeten heten. ;)

Maar... je had het voor de voorbeeldbestanden nog veel eenvoudiger kunnen oplossen:
- stop de USB-stick in de computer;
- ga naar de hoofdmap van de stick;
- start het programma Setup;
- kies "Media samples installeren";
- klik op OK bij de standaard voorgestelde map.
Klaar.

(Toen ik mijn eerdere antwoord schreef, had ik de stick niet bij de hand, vandaar.)
AVé,
Cuno

Henk Hageman
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 11:51

Re: W6 Stikje met tutorials etc

Bericht door Henk Hageman » di 02 jan 2018, 19:59

Cuno bedankt voor de vlotte reactie.
Terugkijkend is de oorzaak van mijn probleem het volgende.
Als inmiddels enigszins ervaren gebruiker weet ik dat als ik het stikje krijg er al anderen zijn geweest die allerlei kleinigheden ontdekt hebben die door Stumpfl direct worden aangepast hetgeen resulteert in een nieuwere versie. Dus begin meteen met downloaden van de laatste versie en laat je het stikje in de originele verpakking. Heb er nu weer een nieuwe ervaring bij. :D

Plaats reactie