Problemen met videorendering in Wings Platinum

Plaats reactie
Hans Tieben
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 29 sep 2017, 12:27

Problemen met videorendering in Wings Platinum

Bericht door Hans Tieben » zo 12 nov 2017, 17:19

Hallo,
Ik ervaar regelmatig problemen met (re)renderen van video in Wings Platinum.
Ik heb nog versie 4. Probleem is dat video's die - wanneer het origineel wordt
afgespeeld probleemloos draaien - na verwerking in Wings soms hickups geven.
D.w.z. freezes van 1 of 2 frames. Die fouten zitten in het bestand, want bij
nogmaals afdraaien zitten de fouten op dezelfde plek, dus reproduceerbaar.
Ik heb die ervaring met diverse invoer formaten, d.w.z. AVI gefilmd met Sony handycam
en mpeg vanuit TMPGEnc. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Problemen met videorendering in Wings Platinum

Bericht door Cuno Wegman » ma 13 nov 2017, 21:14

Hallo Hans,

In dit forum (en in het Duitse forum) staan meerdere bijdragen over prestatieproblemen met video.

Voor jouw situatie: je gebruikt WP4, een programma dat dateert ur 2009 (met updates tot en met 2012). De video-mogelijkheden daarvan zijn niet zonder meer afgestemd op de huidige videowensen en video-codecs.

De consistente hapering hoeft niet te wijzen op een fout in het bestand, maar op een reproduceerbaar performanceprobleem tijdens het decoderen van de video. Sommige van dergelijke problemen kunnen verholpen worden door extra moderne codecs te installeren (ffdshow-tryout is een goede basisset). Of deze ook daadwerkelijk gebruikt wordt, en voordelen biedt, is mede afhankelijk van instellingen binnen WP (spelen met Extra - Opties - Globale opties - Algemeen - Automatische codec-keuze door Windows toestaan) en het al dan niet gebruiken van intermediate videobestanden.

En als je problemen blijft houden met een specifiek bestand: stuur naar mij via Wetransfer met vermelding van het tijdstip waarbij het probleem optreedt. Dan kijk ik of het bij mij reproduceerbaar is.

En daarnaast zijn er nog veel meer mogelijk punten die (performance)problemen kunnen veroorzaken. Om daar meer over te zeggen zul je wel wat meer gegevens moeten aanleveren (Windows-versie, processor, geheugen, grafische kaart,...).
AVé,
Cuno

Plaats reactie