audio beluisteren vanuit de mediapool

Plaats reactie
Ite Boersma
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 12:26

audio beluisteren vanuit de mediapool

Bericht door Ite Boersma » ma 30 okt 2017, 10:20

Als ik een audio fragment uit de mediapool wil beluisteren dan werkt de knop äfspelen" niet, als ik het fragment in de tijdlijn zet dan wordt het audio fragment wel afgespeeld, ik werk met Windows 7 en Wings Platinum 5 pro. Heeft iemand die mij verder helpen kan?

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: audio beluisteren vanuit de mediapool

Bericht door Cuno Wegman » ma 30 okt 2017, 21:03

Hallo Ite,

Heb je dit probleem bij een specifiek audiobestand, of bij alle audiobestanden in de mediapool? Alleen bij nieuwe projecten, of ook bij bestaande projecten?

Als het om een enkel bestand gaat, is het mogelijk dat het bestand fouten bevat (met name in de ingesloten meta-gegevens). Dat is dan meestal te herstellen door het geluidsbestand vanuit de tijdlijn te exporteren (rechter muisknop, speciale functies) naar een wav-bestand en deze dan in de medapool op te nemen.

Als het om alle bestanden gaat, denk ik aan de volgende mogelijke oorzaken:
- de geluidskaart kan niet meerdere keren geopend worden (tijdlijn en mediapool zijn twee verschillden gegevensstromen naar de geluidskaart toe);
- de instellingen van WP richting geluidskaart zijn verstoord. Kies via Extra - Opties - Globale opties - Geluidskaart WDM een andere geluidskaart (of "geen geluidskaart"), bevestig met OK en selecteer dan opnieuw de juiste geluidskaart;
- de instellingen van de (actieve) geluidskaart binnen Windows zijn verkeerd. Het kan zijn dat het aansluiten (en weer loshalen) van een monitor of beamer via de hdmi-aansluiting of de display-port-aansluiting de selectie van de Windows-geluidskaart veranderd heeft.

Voor de volledigheid: ik neem aan dat je het hebt over de hoorbaarheid van het geluid, niet over de uitslag van de VU-meter links onder in het beeld van WP. Want die werkt alleen bij geluid vanuit de tijdlijn, niet vanuit de mediapool.
AVé,
Cuno

Ite Boersma
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 12:26

Re: audio beluisteren vanuit de mediapool

Bericht door Ite Boersma » di 31 okt 2017, 17:11

Hallo Cuno, hartelijk dank voor je antwoord, het probleem komt ook in bestaande projecten voor en komt bij alle audiobestande voor, ook de cursor in het previewvenster loopt niet, ik heb via Extra-Opties-Globale opties-Geluidskaart WDEM een andere geluidskaart of geen geluidskaart bevestigd met OK en daarna de juiste geluidskaart gekozen, maar dit geeft geen soelaas.
Hoe kan ik controleren of de intellingen binnen Windows verkeerdof goed staan, in mijn PC zit een M-audio Delta kaart.
Het gaat inderdaad over de hoorbaarheid van het geluid.
Vriendlijke groet, Ite

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: audio beluisteren vanuit de mediapool

Bericht door Cuno Wegman » do 02 nov 2017, 22:35

Hoi Ite,

Ai, dit gaat lastig worden. Ik heb een geluidskaart uit dezelfde reekst (Delta 66). Maar die werkt tot nu toe probleemloos (Windows 7, 64 bit). En ik krijg het niet voor elkaar om jouw situatie te reproduceren. Ik blijf in alle gevallen geluid houden, zowel vanuit de tijdlijn als vanuit de mediapool.

Mocht ik nog iets vinden, dan meld ik mij uiteraard weer.
Misschien dat het helpt als je WP verwijderd en weer installeert (met een herstart van de computer tussendoor).
AVé,
Cuno

Ite Boersma
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 12:26

Re: audio beluisteren vanuit de mediapool

Bericht door Ite Boersma » vr 03 nov 2017, 09:05

Hallo Cuno,

Hartelijk dank voor je antwoord, ik zal WP verwijderen, pc herstarten en daarna WP weer instaleren, als het mij gelukt is dan laat ik het wel weten.

Met vriendelijke groet, Ite

Ite Boersma
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 12:26

Re: audio beluisteren vanuit de mediapool

Bericht door Ite Boersma » vr 03 nov 2017, 19:16

Hallo Cuno,
Het verwijderen en opnieuw instaleren zoals beschreven in je laatste bericht heeft geen enkele verbetering gebracht. Als ik een mediabestand wil maken zowel van CD of audio kaart kan ik het geluid na het selecteren van een fragment niet afluisteren, ook een selectie van een deel van de CD lukt ook niet, maar er wordt wel een audio bestand gemaakt als ik de opname knop indruk, als dan het betreffende audio bestand in de tijdlijn sleep dan is de muziek wel te beluisteren en zie ik ook het bekende grafische weergave.
Nu heb ik in twee verschllende momenten, er zat een paar dagen tussen, muziek opgenomen en in WP opgenomen van Spotify, en het opnemen lukte wel en de fragmenten kon ik ook inporter in de tijdlijn en ook afspelen met goede grafische weergave van het geluid, de tweede keer weer een stuk opgenomen en geinporteer in de tijdlijn, maar toen was het grafisch muziek bestand één gele band over de 3/4 hoogte van de hoogte van het geluidspoor met hier en daar een vertikale streep naar boven, ook is dit dan niet te beluisteren, de audio bestanden zijn wel te beluisteren met de Windows media player.

Ik vind dit maar een vreemd verschijnsel en ik begrijp er niets van, soms denk ik wel "als ik windows 7 opnieuw instaleer, zou dit misschien de oplossing zijn?"

IK hoop dat je mijn verhaal een beetje volgen kunt en weer licht ziet wat het zou kunnen zijn.

Met vriendelijke groet ,Ite

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: audio beluisteren vanuit de mediapool

Bericht door Cuno Wegman » za 04 nov 2017, 22:19

Hallo Ite,

Je hebt nog niet aangegeven of het probleem zich alleen voordoet met mp3-bestanden of ook met wav-bestanden.
Beide soorten bestanden gebruiken andere onderdelen van Windows om weergegeven te worden (voor mp3 is een extra decodeerbestand [codec] nodig, voor wav niet).

Net zoals ik bij de vraag van René Krekels schreef: het zou niet de eerste keer zijn dat de installatie van een ander programma (of een update van Windows of van een ander programma) ongewenste bijverschijnselenn veroorzaakt bij WP.
als ik windows 7 opnieuw instaleer, zou dit misschien de oplossing zijn?
Is een zeer trefzekere mogelijkheid. Als ik er bij mijn eigen computer(s) niet meer uit kom, of weer een lekker schone computer wil hebben, dan herinstalleer ik Windows opnieuw. Met alle andere programma's die ik dan standaard op mijn computer geïnstalleerd wil hebben, kost dat een avondje. Maar dan zijn eigenlijk altijd alle problemen weg.
En als de problemen dan weer optreden, is de laatste handeling die daarvoor is uitgevoerd meestal als oorzaak aan te wijzen. Dat vereist dan wel: WP als een van de eerste programma's installeren en na elke grotere wijziging weer testen of het nog werkt...
AVé,
Cuno

Ite Boersma
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 12:26

Re: audio beluisteren vanuit de mediapool

Bericht door Ite Boersma » ma 06 nov 2017, 16:38

Hallo Cuno,

Ik zit er over te denken wat het beste/gemakkelijkste is, Windows 7 opnieuw instaleren of Windows 10 kopen en instaleren, ik zie nog wel wat ik ga doen en je hoort nog wel, in ieder geval, nogmaals hartelijk dank voor je moeite,

Vriendelijke groet, Ite

Plaats reactie