exe draai niet via beamer

Plaats reactie
Ben de Hond
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 13 okt 2013, 19:06

exe draai niet via beamer

Bericht door Ben de Hond » do 05 okt 2017, 12:44

Ik heb een nieuwe laptop gekocht speciaal voor exe presentaties. Alle exe's die ik hierop afdraai doen het perfect. Maar zodra ik een beamer op de laptop aansluit gaan de exe's gemaakt in WP3 op zwart en is alleen de muziek hoorbaar. De exe's gemaakt in WP4 en 5 doen het wel zoals het moet.
wat kan de oorzaak zijn? groet. Ben
Laatst gewijzigd door Ben de Hond op vr 06 okt 2017, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Ben de Hond
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 13 okt 2013, 19:06

Re: exe draai niet via beamer

Bericht door Ben de Hond » vr 06 okt 2017, 10:45

ik ben er vergeten bij te vertellen dat ik van veel series alleen nog een exe heb, de rest is verloren gegaan bij de installatie van mijn huidige PC, dus ik kan de series niet overzetten naar WP5 waar ik nu mee werk, Ben

Ben de Hond
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 13 okt 2013, 19:06

Re: exe draai niet via beamer

Bericht door Ben de Hond » vr 06 okt 2017, 11:20

ik heb ook het overleg tussen Cuno en Gerrit Kooren van februari 2016 gelezen. alles wat Cuno aangeeft heb ik gedaan.
Het probleem is ook niet dat de exe's het niet doen , die draaien allemaal prima. Het probleem is dat als er een beamer aangesloten wordt het beeld op zwart gaat, maar alleen bij series gemaakt met WP3
Ben

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: exe draai niet via beamer

Bericht door Cuno Wegman » vr 06 okt 2017, 22:46

Hallo Ben,

Geen beeld, terwijl het geluid wel doorgaat, is eigenlijk altijd een teken van een prestatieprobleem in het beeldtraject.
Dat kan de grafische kaart zijn, maar ook de aanlevering van de beeldgegevens door de harde schijf (dan meestal een externe USB-schijf).

Omdat in jouw geval de exe's van WP4 en WP5 goed werken, is mijn vermoeden: ondanks de andere tips wordt bij de weergave van WP3-exe's (met aangesloten beamer) niet overgeschakelt op de echte graifsche kaart maar wordt het grafische deel van de processor gebruikt. En die komt dan in ademnood.

In WP5 zijn voorzienignen ingebouwd die bij de weergave de interne grafische chip wat minder belasten (als je bij het maken van de exe NIET kiest voor "uitvoerbaar onder WIndows XP").

Als je de beamer hebt aangesloten, gebruik je dan ook nog het interne scherm van de laptop? Indien ja, controleer dan of de beamer binnen Windows wel staat geselecteerd als hoofdbeeldscherm.
AVé,
Cuno

Ben de Hond
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 13 okt 2013, 19:06

Re: exe draai niet via beamer

Bericht door Ben de Hond » wo 11 okt 2017, 18:33

bedankt voor je uitleg, Cuno, ga het vanavond uitproberen. Maar ik blijf het vreemd vinden dat WP4 en 5 zowel alleen op de laptop als met aangesloten beamer prima draaien, terwijl dat bijWP3 niet het geval is. groet, Ben

Plaats reactie