Meerdere tijdlijnen

Plaats reactie
piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Meerdere tijdlijnen

Bericht door piet bakker » za 09 sep 2017, 11:11

Saluut,

Ik pas meerdere tijdlijnen met triggers toe, om het overzicht te bewaren over de vele beeldsporen. De beelden passen naadloos aan tijdens de wisseling, echter de muziek lukt niet naadloos aan te sluiten, is daar een oplossing voor, b.v een gemeenschappelijk muziekspoor voor alle tijdlijnen of een andere oplossing.

Piet Bakker.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Meerdere tijdlijnen

Bericht door Cuno Wegman » za 09 sep 2017, 12:10

Hoi Piet,

Helaas, dit zal niet lukken. Tenzij je "als je het volume eerst naar nul terugregelt en dan overspringt hoor je de overgang niet" als een werkbare oplossing wilt zien.

Dit probleem (dat ook bij video speelt) is niet te voorkomen en staat ook beschrevenin de helptekst (onderdeel Timeline - Springen zu bestimmte positionen). Bij Sprung-marker en Trigger staat dit in de waarschuwingstekst (onder Achtung beschreven).

De oorzaak is simpel: bij een sprong (binnen een tijdlijn of tussen tijdlijnen) wordt de lopende presentatie stilgezet en de nieuwe presentatie gestart. Dat starten kost altijd even tijd, al zijn het maar milliseconden. Maar dat levert dus altijd haperingen in geluid en videobeeld.
Voor stilstaande beelden (foto's) gebeurt eigenlijk hetzelfde, maar het bestaande beeld blijft in de buffer van de videokaart staan en blijft dus in beeld. Tot het beeld van de volgende tijdlijn komt, en als dat hetzelfde beeld is, zie je geen overgang.

Dit maakt hopelijk duidelijk dat deze beperking waarschijnlijk nooit opgelost kan worden.
AVé,
Cuno

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: Meerdere tijdlijnen

Bericht door piet bakker » za 09 sep 2017, 12:18

Cuno,

Daar was ik al bang voor, de oplossing die ik toepas is inderdaad geluid naar bijna 0 volume, hopelijk komt er ooit een oplossing.

Bedankt weer.

Piet Bakker.

Plaats reactie