VST plugsin

Plaats reactie
piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

VST plugsin

Bericht door piet bakker » za 19 aug 2017, 21:15

Saluut,

Ik experimenteer met vst-plugsin, persoonlijk vind ik het een nuttige mogelijkheid, echter, het valt op dat een exe file geen geluid geeft, wel met het vinkje "actief" uit. Is er een oplossing, zodat de productie elders ook getoond kan worden, voor weinig kosten.

Piet Bakker.
Laatst gewijzigd door piet bakker op za 26 aug 2017, 08:23, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: VST plugsin

Bericht door Cuno Wegman » za 19 aug 2017, 22:48

Hallo Piet,

In principe is het geluid van een exe hetzelfde als van de presentatie vanuit de tijdlijn.
Tijdens het maken van de exe worden de geluidsbestanden gecombineerd tot één mp3-bestand dat in de exe wordt verwerkt. Dit gebeurt met een snelheid die (veel) hoger is dan tijdens de normale weergave (anders zou het maken van een exe minstens even lang duren als de duur van de presentatie).
Sommige VST-plugins kunnen niet (goed) overweg met deze manier van werken. Met silte of storing als resultaat.

De work-around is meestal: exporteer de geluidsfragmenten die met de VST-plugin behandeld worden eerst naar een nieuw geluidsbestand en maak dan het exe-bestand.
Dit doe je door in het geluidsfragment met de rechter muisknop te klikken en te kiezen voor Speciale functies - Exporteren...
Desgewenst kun je vooraf meerdere geluidsfragmenten selecteren. En je kunt ook de oorspronkelijke fragmenten direct laten vervangen door de nieuwe fragmenten (het kan handig zijn om dit alleen te doen met een kopie van het oorspronkelijke geluidsspoor, zodat je later nog wijzigingen kunt aanbrengen).
AVé,
Cuno

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: VST plugsin

Bericht door piet bakker » za 19 aug 2017, 23:14

Cuno,

Het werk zoals uitgelegd, bijzonder, is deze werkwijze terug te vinden in de help.

Hartelijk dank.

Piet Bakker.
Laatst gewijzigd door piet bakker op za 26 aug 2017, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: VST plugsin

Bericht door Cuno Wegman » zo 20 aug 2017, 15:35

Hallo Piet,

Jouw specifieke probleem staat, volgens mij, niet afzonderlijk beschreven in de helptekst.
Het exporteren van geluidsfragmenten wel: Tonobjekte exportieren.
Als je in de helptekst zoekt naar "export" zul je dit onderwerp zeker vinden.

Dit exporteren zit al heel lang in Wings (Platinum). Eén van de doelen: complexe geluidssmontages (met effecten) kunnen weergeven op computers die niet over voldoende capaciteit beschikken om dat in real time te doen. Computers zijn daar nu snel genoeg voor, maar 15 jaar geleden gold dat niet voor alle computers.
Omdat het traject bij exporteren net iets anders is als bij volledige weergave, was mijn hoop (gelukkig bevestigd) dat deze weg wel door jouw VST-plugin ondersteund wordt.
AVé,
Cuno

Plaats reactie