instal wp 4.25 pro in windows 10

Edwin de Seriere
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 05 feb 2014, 01:54

instal wp 4.25 pro in windows 10

Bericht door Edwin de Seriere » di 18 jul 2017, 21:51

Hallo,
Ik ben er moedeloos van dat het gewoon niet lukt om via de site HDAV wp4 in windows 10 te installeren......mijn motivatie is net tot boven de 0 gezakt...... in het verleden ook reeds problemen gehad met installeren in windows 10. Alles gevolgd via de site Directx jun 2010 geïnstalleerd uit gepakt (setup) volgens de site vraagt het waar het moet installeren doet die niet !!!! wp 4 toch maar geïnstalleerd maar dan geeft het aan ungültig freigabe code.......?????? Hulpprogramma gedownload codes ingegeven alles gedaan....hij doet het niet........!!!!

Via de dvd lukt het ook niet.......
Wie kan mij helpen..............................

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: instal wp 4.25 pro in windows 10

Bericht door Cuno Wegman » di 18 jul 2017, 22:58

Hallo Peter,

Ondanks jouw moedeloosheid heb je WP4 toch eigenlijk vrij goed geïnstalleerd.

Het feit dat de melding van WP verschijnt over de "ungültige Freigabecode" bewijst dat DirectX 9 goed geïnstalleerd is (jouw verwarring is vermoedelijk ontstaan door een leesfout: bij het uitpakken wordt om een map gevraagd, bij het installeren niet).

De eerste melding van WP verschijnt in het Duits, als niet vooraf de vrijgavecodes zijn ingevoerd (met het door mij geschreven hulpprogramma). Ik weet niet zeker of dat hulpprogramma onder de beperkende rechten van Windows 10 nog goed functioneert, dat heb ik niet getest (ik ben nog steeds gelukkig met Windows 7).

WP4 zal mogelijk ook problemen hebben met het herkennen van de dongle, omdat er ten tijde van het maken van WP4 nog geen Windows 10 was. De juiste versie van de driver voor de dongle is te vinden op de website van Wings (http://www.hdav.org), onderdeel Service - Download - Wings Platinum 5 - Sentinel System Driver.
Directe link: http://hdav.org/fileadmin/user_upload/d ... 07.5.1.exe

Zolang de vrijgavecodes niet zijn ingevoerd (of de dongle niet herkend wordt), vraagt WP na het starten, in het Duits, om de vrijgavecodes. De eerste keer om de vrijgavecode van jouw versie van WP (bestaande uit twee cijferreeksen met een streepje ertussen).
Daarna WP opnieuw starten, dan wordt gevraagd om de vrijgavecode voor de Nederlandse taal.
Als je WP dan nog een keer start, zou alles moeten zijn zoals "het hoort": in het Nederlands.
AVé,
Cuno

Edwin de Seriere
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 05 feb 2014, 01:54

Re: instal wp 4.25 pro in windows 10

Bericht door Edwin de Seriere » wo 19 jul 2017, 01:03

Beste Cuno,
Jouw aanbevelingen opgevolgd en ben zover gekomen dat het nog aangeeft " onjuiste vrijgave code " het vraagt namelijk mijn code van de dongel. het menu van de 2 cijferige reeks met een streep tussen de reeksen komt nu niet meer.
de Sentinel Systeem Driver heb ik de .exe uitgevoerd helaas " Sentinel System Driver Installer 7.5.1.exe 2.7 MB "

@win

Edwin de Seriere
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 05 feb 2014, 01:54

Re: instal wp 4.25 pro in windows 10

Bericht door Edwin de Seriere » wo 19 jul 2017, 01:21

Cuno,

Ben verder gaan zoeken met een " probleemoplossen " en het zegt " Incompatibel programma "

Greetz,
@win

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: instal wp 4.25 pro in windows 10

Bericht door Cuno Wegman » wo 19 jul 2017, 20:37

Hallo Edwin,

Het is logisch dat de probleemoplosser denkt dat WP4 een "incompatibel programma" is: zolang de driver voor de dongle niet goed geïnstalleerd is, of als er een ander probleem is, kan WP4 niet goed starten.
De conclusie van Microsoft is dan eenvoudig: oud programma, werkt niet, dus niet compatibel.
Dat is een beetje kort door de bocht. Ik had van Microsoft ook niet anders verwacht.
Edwin de Seriere schreef:de Sentinel Systeem Driver heb ik de .exe uitgevoerd helaas " Sentinel System Driver Installer 7.5.1.exe 2.7 MB "
?????? Met deze zin kan ik niet veel aanvangen.
Kan de installatie niet gestart worden?
Komt er een foutmelding, welke? Van Windows, van de installer, van een anti-virusprogramma, van ...
TIP: haal de dongle los voordat je de driver installeert.

Wat gebeurt er als je de basic-versie van WP4 start (die wordt normaliter gelijk met de andere versies geïnstalleerd).
AVé,
Cuno

Edwin de Seriere
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 05 feb 2014, 01:54

Re: instal wp 4.25 pro in windows 10

Bericht door Edwin de Seriere » do 20 jul 2017, 01:09

Beste Cuno,

Geloof direct dat Microsoft dat doet zoals je dat zegt. Sentinel Systeem Driver gedownload en geplaatst in " Downloads " dubbel click -> instal Wizzard ->next Modify en ook Repair gedaan in 2e instantie gedaan->
next-> USB Driver gekozen in submenu en het installeerde daarna -> finish. Heb ook nog Directx 9 van DVD geïnstalleerd geen resultaat. Ook de dongle los en in gehad beide keren geprobeerd.
Icoon WP Basic op bureau blad dubbel geklik die start wel op die werkt wel. Verder heb ik via de DVD opnieuw geprobeerd en geïnstalleerd en kreeg rechts onder snel een bericht let op er zitten fouten in...?? in de dvd...?? Nu is het zover dat als ik op volle versie WP4 klik ik de volgende melding krijgt ---->

Kan toegangspunt van procedure? SP copy Dat @@ YAHAAUSSPUMA_GUICtrlData@SPRun TimeEnvironement@@0@z niet vindenin DLL-bestand C:\Program Files (x86) AV Stumpfl\Wings Platinum 4\Platinum.exe.

De geschiedenis van dit pc is dat eerst Windows 8 op zat, mijn vriend en ik zaten in een cursus pc bouwen en herstellen en we dachten dat Windows 10 beter zou zijn, konden destijds gratis updaten. WP4 heeft eerder op Windows 10 gewerkt, WP3 heeft dat nooit gedaan lukt niet. Ik heb Windows 10 geüpdatet en daarna is het gecrasht/kon niet geopend worden en opnieuw Windows 10 geïnstalleerd met het gevolgd LRoom, Microsoft Office 2010 en nog te doen Photoshop CS6 en natuurlijk WP4 en WP3 dit laatste is niet noodzakelijk. Ik heb op mijn Laptop WP4 en WP3 op staan

Edwin de Seriere
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 05 feb 2014, 01:54

Re: instal wp 4.25 pro in windows 10

Bericht door Edwin de Seriere » di 25 jul 2017, 01:17

Hallo Allemaal,

Zijn er mensen die WP4 pro met Windows 10 werken.....?

Greetz,
@win

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: instal wp 4.25 pro in windows 10

Bericht door Cuno Wegman » di 25 jul 2017, 22:17

Hallo Edwin,

Ik heb de verschillende versies van Wings Platinum al eerder bij gebruikers onder Windows 10 geïnstalleerd. Dat is altijd zonder problemen gelukt.

Zojuist heb ik op een (bijna kale) Windows 10-computer in stappen geïnstalleerd:
- DirectX 9.0c versie juni 2010 geïnstalleerd (downloaden, uitpakken, installeren);
- Programma WP3-hulp voor invoeren vrijgavecodes WP 3 (van de downloadpagina van mijn website (www.ceegee.nl)
- Programma WP4-hulp voor invoeren vrijgavecodes WP 4 (idem)
- Wings Platinum 3.70 geïnstalleerd (eerst 3.70 installeren, dan de update die nodig is sinds Windows Vista);
- Wings Platinum 4.25 geïnstalleerd;
- WP 4.25 gestart, WP meldt dat de dongledriver geInstalleerd moet worden, op OK geklikt en even later verscheen WP 4.25 in beeld;
- Daarna WP 3.70 gestart, probleemloos;
- Wings Platinum 5.20.4 geïnstalleerd;
- WP 5.20.4 gestart, algemene vrijgavecodes ingevoerd, start probleemloos (in het Engels);
- WP 5.20.4 gestart, vrijgavecode Nederlands ingevoerd, WP start in het Engels;
- WP 5.20.4 gestart, start in het Nederlands.

Mijn conclusie kan eigenlijk niet anders zijn dan: als het niet werkt, zitten er problemen in de Windows-installatie of andere programma's die de werking van WP doorkruisen.
AVé,
Cuno

Edwin de Seriere
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 05 feb 2014, 01:54

Re: instal wp 4.25 pro in windows 10

Bericht door Edwin de Seriere » wo 02 aug 2017, 14:34

Beste Cuno,

Ik ben eruit........ de fout die ik iedere keer maak is, wanneer het hulp programma vraagt om de code van serie nummer van de dongle, ik dan mijn code van de dongle zelf invulde ...!!!!! Zelfs nu werkt wp3. Ik heb nog enkele oude versies wp2 die ik nog moet over zetten veel andere series is kwijt geraakt bij het bouwen van de PC. Eerdere verzoek aan jou via de mail komt hierdoor te vervallen. Ik ben erin gaan bijten omdat je aangaf WP 2,3,4,5 wel werkt onder Windows 10, en het werkt.

Sorry voor het ongemak....

Greetz,
@win

Ps ik heb een serie gemaakt WP4 en masker gebruikt daar heb ik een lange strook aan de onderste kant van het beeld geplaatst en daarin een tekst laten lopen(van onder naar boven) dat alleen zichtbaar in het masker gedeelte. Maar nu wil ik dat masker helemaal doorzichtig is i.p.v. heel licht grijs, maar dan is de tekst ook weg, is er een oplossing voor..??

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: instal wp 4.25 pro in windows 10

Bericht door Cuno Wegman » wo 02 aug 2017, 15:52

Hallo Edwin,

Goed om te lezen dat het gelukt is.

Voor de vraag bij jouw PS zou ik je willen vragen om daarvoor een nieuwe vraag in dit forum te openen. Dan blijven titels van de vragen en de inhoud daarvan bij elkaar horen. (Je kunt mij ter voorbereiding van de beantwoording al wel het showbestand, het maskerbestand en het betand met de tekst mailen.)
AVé,
Cuno

Plaats reactie