presentatie scherm gaat niet aan

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: presentatie scherm gaat niet aan

Bericht door Cuno Wegman » wo 19 jul 2017, 20:27

Hallo Jan,
Jan Roeleveld schreef:Ik ben toch wel benieuwd Cuno hoe je dat voor elkaar krijgt...
Als je binnen de Projectassistent kiest voor Maken van een nieuw mixed-media-project en in de stap "Media" (bewust of onbewust) de opties Afbeeldingen en Video UIT laat, en vrolijk verder gaat met Volgende tot het einde van de assistent, dan heb je de beschikking over een project zonder screen.

De stap Screen wordt dan in de assistent overgeslagen. En dat is logisch (omdat er geen beeldingrediënten geselecteerd zijn) maar kan makkelijk over het hoofd gezien worden.
Als je daarna tijdlijnen of beeldsporen toevoegt, wordt er niet automatisch een screen gemaakt. Die moet je dan zelf toevoegen.

Tijdens mijn testen stonden deze opties uit. Ik weet niet of dat de standaardwaarden van WP4 waren of het gevolg van eerdere experimenten. Maar het resulteerde in ieder geval in projecten zonder screen.
Ik heb dit in eerste instantie getest met WP4 (omdat ik mij meen te herinneren dat Adri met WP4 werkt). Maar in WP5 is dit niet anders.

En los van deze weg: als je bij ht maken van een nieuwe project kiest voor Standaardprojecten - Leeg project is er natuurlijk ook geen screen. Maar dat is een logisch gevolg van de keuze voor een leeg project.
AVé,
Cuno

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: presentatie scherm gaat niet aan

Bericht door Jan Roeleveld » do 20 jul 2017, 09:14

OK Cuno,

Maar ik schreef dat je in de project-assistent moet kiezen voor het maken van een nieuw AV-project en niet voor een mixed-media project...
Als men dat advies volgt is het vrijwel onmogelijk om zonder scherm te eindigen.
Succes..!

Groeten,

Jan

Adri Snijders
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: presentatie scherm gaat niet aan

Bericht door Adri Snijders » do 20 jul 2017, 12:10

Beste Jan, Cuno en anderen,

Misschien is het goed om de verschillende berichten over het verdwijnen van het presentatie scherm nog even samen te vatten.
-- voor het maken van een nieuwe AV heb ik met de project assistent (zoals altijd) een nieuw project aangemaakt
-- alles gaat zoals altijd maar er komt geen presentatie scherm mee en verschijnt ook niet als ik bij presentatie op starten op volledig scherm of in venster aanklik.
-- F10 en ctrl 5 lossen niets op
-- bestaande AV werken naar behoren met een presentatie scherm
-- ik heb daarna de laatste versie van 5.20.2 gedownload
-- in de pro veranderd er niets (er ontstaat geen presentatie scherm) In de basis versie die meekomt werkt alles normaal met een presentatie schem
-- via een omweg krijg ik wel een scherm: in mediapool, schermen met linksklik, scherm toevoegen en er verschijn een presentatie scherm. En vervolgens in alle te gebruiken spoorkoppen: eigenschappen bij screen, screen 1 activeren en dan springt beeldveld op standaard. Dat is allemaal wat omslachtig,
-- en het wordt gekker: als ik een nieuw project open met standaard projecten komt er wel een presentatie scherm mee. In deze modus kan ik eenvoudig beeld, geluid en video sporen toevoegen.


Ik kan mij dus redden maar vreemd is het wel. Buiten regent het en de psychiatrische hulpverlening heb ik afgebeld.

Adri

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: presentatie scherm gaat niet aan

Bericht door Cuno Wegman » do 20 jul 2017, 22:00

Hallo Adri,
Adri Snijders schreef: -- voor het maken van een nieuwe AV heb ik met de project assistent (zoals altijd) een nieuw project aangemaakt
Zoals je uit de eerdere reacties van Jan en mij kunt aflezen: het maakt daarbij uit welke optie je binnen de projectassistent kiest, en welke keuzes je daarbinnen maakt.
En na de installatie van een nieuwe versie kunnen de standaardwaarden binnen de projectassistent veranderd zijn. Dan kunnen de handelingen die je voorheen uitvoerde toch tot een ander resultaat leiden.
Adri Snijders schreef: -- bestaande AV werken naar behoren met een presentatie scherm
Logisch, want die projecten waren al voorzien van een screen...
Adri Snijders schreef: -- ik heb daarna de laatste versie van 5.20.2 gedownload
De actuele versie is al bijna een jaar 5.20.4.
Adri Snijders schreef: -- via een omweg krijg ik wel een scherm: in mediapool, schermen met linksklik, scherm toevoegen en er verschijn een presentatie scherm. En vervolgens in alle te gebruiken spoorkoppen: eigenschappen bij screen, screen 1 activeren en dan springt beeldveld op standaard. Dat is allemaal wat omslachtig,
Dat is dus het antwoord op de vraag die ik in mijn eerste reactie al stelde.
Adri Snijders schreef: -- en het wordt gekker: als ik een nieuw project open met standaard projecten komt er wel een presentatie scherm mee. In deze modus kan ik eenvoudig beeld, geluid en video sporen toevoegen.
Dat is niet "gekker", dat is het normale gedrag dat WP al minimaal sinds versie 2 vertoont (versie 1 heb ik niet ter controle op deze computer staan).
Adri Snijders schreef: Ik kan mij dus redden maar vreemd is het wel.
:roll:
AVé,
Cuno

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: presentatie scherm gaat niet aan

Bericht door Cuno Wegman » do 20 jul 2017, 22:06

Hallo Jan,
Jan Roeleveld schreef: Maar ik schreef dat je in de project-assistent moet kiezen voor het maken van een nieuw AV-project en niet voor een mixed-media project...
Klopt. Maar in mijn eerdere reactie, en de meldingen van Adri, was alleen spraken van de projectassistent, niet van een keuze daar binnen.
Jan Roeleveld schreef: Als men dat advies volgt is het vrijwel onmogelijk om zonder scherm te eindigen.
Je zult het [hopelijk, maar helaas] met mij eens zijn dat de antwoorden, instructies en verdeipingsvragen die binnen dit forum als antwoorden op vragen gegeven worden, niet altijd even zorgvuldig gelezen en opgevolgd worden.
Vandaar dat ik die mogelijke foutoorzaak (die verdacht veel op de eindoorzaak lijkt) toch nog naar voren bracht.
AVé,
Cuno

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: presentatie scherm gaat niet aan

Bericht door Jan Roeleveld » do 20 jul 2017, 22:26

Je hebt gelijk Cuno,

Er hangt hier al jaren een spreuk boven mijn scherm: "Een paar dagen proberen kan je 5 minuten goed lezen van de instructies besparen...".
We hebben het er morgen nog wel even over tijdens ons 'werkoverleg'... :lol:
Succes..!

Groeten,

Jan

Adri Snijders
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: presentatie scherm gaat niet aan

Bericht door Adri Snijders » vr 21 jul 2017, 08:44

Cuno, Jan en andere volgers,


Altijd hobby ik met twee schermen en (ik denk dat het vorig jaar was) even met een beamer gespeeld. Dus de computer van zijn plek gehaald om de beamer aan te sluiten. Er zat nog een stekker in de parallele poort toen ik laatst dia projectoren wilde aansturen. Toen dacht ik dat computers gekke apparaten zij en heb die stekker (waar niets aanhangt) losgemaakt. Via de normale procedure (met de project assistent en met maken van een nieuw AV project) en floep het presentatie scherm terug! Hoe is dit toch mogelijk.......en neen die stekker zet ik niet terug. Vlak voor het weg halen ervan werkte het nog niet.

Opgelost en einde van deze spannende post.

Uit een zonnig Heerhugowaard

Adri

Plaats reactie