presentatie scherm gaat niet aan

Adri Snijders
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

presentatie scherm gaat niet aan

Bericht door Adri Snijders » ma 17 jul 2017, 10:44

Beste AVers

Ik ben met een nieuwe AV gestart en een plaatje in de tijdlijn geschoven. Als ik presentatie klik en vervolgens kies voor volledig scherm of in venster starten krijg ik geen presentatie scherm. Als ik een bestaande AV open komt er direct een presentatie scherm mee en kan ik schakelen tussen volledig scherm en venster.

Wie helpt op deze zonnig maandag

Adri Snijders
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: presentatie scherm gaat niet aan

Bericht door Adri Snijders » ma 17 jul 2017, 11:44

Ik heb nog een toevoeging.

Ik heb de laatste update gedownload. Daarbij wordt ook een pictogram van de basis verzonden. Als ik daarop klik komt wel een presentatiescherm tevoorschijn bij mijn Pro uitvoering blijft het probleem bestaan.

Adri

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: presentatie scherm gaat niet aan

Bericht door Jan Roeleveld » ma 17 jul 2017, 16:04

Adri,

Heb je een nieuwe show aangemaakt met behulp van de projectassistent...? Dan is er altijd een scherm aanwezig.
Deed je dat niet? Dan moet je even in de mediapoolmap 'schermen' kijken of er wel een scherm is en zo niet dan maak je het daar eerst.
En uiteraard ook even beeldvelden aanmaken of... gewoon opnieuw beginnen en de projectassistent gebruiken... dat is sneller en zekerder.
Succes..!

Groeten,

Jan

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 690
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: presentatie scherm gaat niet aan

Bericht door Cuno Wegman » ma 17 jul 2017, 17:00

Hoi Adri,

Als je een nieuw project gemaakt hebt via Standaardprojecten - Leeg project, dan bevat dat project geen scherm en geen beeldvelden. Leeg Is dan echt leeg.

Kijk even in de mediapool
- onder het hoofdje Schermen:
--- is er een een screen (Screen 1)
--- staat het vinkje in de kolom Actief aan?
- onder het hoofdje Schermen - Screen 1:
--- is er een beeldveld
--- staat het vinkje in de kolom Actief aan?
- zijn de beeldsporen gekoppeld aan een scherm/screen en een beeldveld?
--- klik met de rechter muisknop in de spoorkop en kies Eigenschappen
--- selecteer het gewenste scherm en beeldveld.
AVé,
Cuno

Adri Snijders
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: presentatie scherm gaat niet aan

Bericht door Adri Snijders » di 18 jul 2017, 10:03

Jan en Cuno,

Door het simpel en eenvoudig een nieuw project te openen met de project assistent geeft geen resultaat en dat is jammer. Maar ik kan wel verder door het doorlopen van alle stappen. In het huidige project klopt dat helemaal ook als ik het opnieuw oproep. Maar, als ik een nieuw project open met de project assistent moet ik wederom die stappen volgen. Dat veel oefenen daadwerkelijk tot een kunst wordt verheven klopt. Ik heb zomaar het idee dat er nog ergens een vinkje uitstaat. Maar.....hoe kan dit?


Adri

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: presentatie scherm gaat niet aan

Bericht door Jan Roeleveld » di 18 jul 2017, 10:49

Adri,

Heb je het volgende gedaan?

1. Nieuw project maken (het witte onbeschreven symbool linksboven aanklikken).
2. In het dan komende menu eerst linksboven 'Project-assistent' aanklikken. (Daar staat een icoon van toverstafjes bij).
3. In het rechtse keuzevak van dit menuvenster de middelste regel 'Maken van een nieuw AV-project' aanklikken.
4. Als je dat bevestigt met OK moet er een schermpje komen met Screen eigenschappen en dan gaat de rest verder vanzelf.

Gebeurt dat niet, ja, dan is er wat mis.
Succes..!

Groeten,

Jan

Adri Snijders
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: presentatie scherm gaat niet aan

Bericht door Adri Snijders » di 18 jul 2017, 15:03

Jan,

Een nieuwe AV maak ik altijd via de project assistent. Echter nu zonder dat het presentatie scherm erbij zit. Maar misschien zie ik wat over het hoofd. Er kan zomaar iets verkeerd in mijn herinnering staan. In het venster nieuw project maken project assistent aan klikkenn maken van een nieuw AV project, OK en er komt een keuze schermpje wat Screen heet. Beeldverhouding op 16:9 en bij screeninstellingen staat het bovenste keuze aangeklikt en dan volgende. Dan krijg ik een scherm met de naam poolsjabloon. De bovenste staan aangeklikt en daarn twee keer op volgende. Er komt geen presentatie scherm mee. Die ontstaan wel als ik enkele stappen meer doe. In de mediapool schermen aan klikken met links, rechts klik schermen toevoegen en er komt weer een keuze menu met screen eigenschappen. In de linker kant staan 3 vinkjes aangeklikt in het vak instellingen voor volledig scherm. Ik geef OK. Er is een presentatie scherm. In de spoorkop klikken en er komt een menuutje met de titel beeldspoor. Screen staat op geen scherm en daar maak ik Sren 1 van en bij beeldveld komt automatisch standaard te staan en ik geef OK. Als ik dit opsla, sluit en open krijg ik direct een beeldscherm mee. Als ik weer een ander project open krijg ik geen beeldscherm. Dus zoals in je laatste zin: dan is er wat mis.

Adri

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: presentatie scherm gaat niet aan

Bericht door Jan Roeleveld » di 18 jul 2017, 15:25

Adri,

Je weet toch dat je het scherm (als het aanwezig is) met F10 aan en uit kunt zetten...? Sla je een show op met het scherm 'uit' dan komt die show ook zonder scherm weer terug als je hem opent.
Met F10 schakel je dan het scherm weer in. Maar, zoals gezegd, het scherm moet er dan wél zijn. (In de Mediapool schermen kun je dat checken).
Succes..!

Groeten,

Jan

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 690
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: presentatie scherm gaat niet aan

Bericht door Cuno Wegman » di 18 jul 2017, 22:45

Hallo Adri,

Als je (wel eens) met twee monitoren (of een monitor en een beamer) werkt, is het ook nog mogelijk dat het screen (presentatiescherm) op het tweede scherm staat. Als dat scherm uit staat (of niet is aangesloten) is het presentatiescherm niet zichtbaar. WP5 heeft een vorm van beveiliging tegen het verdwijnen van het scherm op deze manier, maar WP4 beschikt daar nog niet over.

Als je een nieuwe show maakt met de Projectassistent is het zeer zeker mogelijk om een show te maken die GEEN screen (presentatiescherm) bevat!!!

Daarom twee verzoeken: kijk in de mediapool of de show wel een screen bevat (zie mijn eerdere antwoord en het laatste antwoord van Jan).

Een betere test is: maak een nieuwe show met de keuze Standaardprojecten. Kies dan voor een standaardproject met een beeldverhoudig van 16:9 of 3:2. Dan moet er zeker een screen aangemaakt en getoond worden.
AVé,
Cuno

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: presentatie scherm gaat niet aan

Bericht door Jan Roeleveld » di 18 jul 2017, 23:24

Cuno Wegman schreef:Hallo Adri,
Als je een nieuwe show maakt met de Projectassistent is het zeer zeker mogelijk om een show te maken die GEEN screen (presentatiescherm) bevat!!!
Ik ben toch wel benieuwd Cuno hoe je dat voor elkaar krijgt...
Succes..!

Groeten,

Jan

Plaats reactie