Exe-files op laptop afspelen

Plaats reactie
Antoon Van Loon
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 18:33

Exe-files op laptop afspelen

Bericht door Antoon Van Loon » za 03 jun 2017, 10:54

Zoals al in het verleden op het forum aangehaald (11-12-2013) is het nog niet gelukt op een betrouwbare manier exe-files af te spelen op mijn laptop.
Na 2 tot 3 reeksen gebeurt het dat ik vierkante blokjes zie waarna het beeld wegvalt of verzand in puntjes. Of het beeld blijft gewoon stilstaan en de klank loopt verder. Een inkijk en regeling vanop afstand heeft wel een verbetering gebracht.
Ik hoor overal zeggen dat met de inhoud van mijn laptop dat spelenderwijs moet lukken.
Mijn laptop hangt ook aan het net bij het afspelen van een exe-file en vóór ieder reeks is het rechter muisklik en wordt de instelling 'krachtige nvidea processer' ook aangeklikt.

Hieronder de inhoud van mijn laptop.
Summary
Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Core i7 4700MQ @ 2.40GHz 49 °C
Haswell 22nm Technology
RAM
8,00GB Single-Channel DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)
Motherboard
Notebook P17SM (SOCKET 0)
Graphics
Generic PnP Monitor (1920x1080@60Hz)
Intel HD Graphics 4600 (CLEVO/KAPOK Computer)
2047MB NVIDIA Quadro K1100M (CLEVO/KAPOK Computer) 40 °C
ForceWare version: 369.09
SLI Disabled
Storage
111GB Samsung SSD 840 EVO 120GB (SSD) 34 °C
931GB Hitachi HGST HTS721010A9E630 (SATA) 24 °C
Optical Drives
TSSTcorp CDDVDW SN-208FB
Audio
High Definition Audio-apparaat
Operating System
Windows 10 Home 64-bit
Computer type: Laptop
Installation Date: 8-11-2016 3:55:10
Serial Number: XXX-XXX-XXX-XXX
Windows Security Center
User Account Control (UAC) Enabled
Notify level 2 - Default
Firewall Enabled
Windows Update
AutoUpdate Notify prior to download
Windows Defender
Windows Defender Enabled
Antivirus

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 690
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Exe-files op laptop afspelen

Bericht door Cuno Wegman » wo 21 jun 2017, 21:19

Hallo Antoon,
Antoon Van Loon schreef: Na 2 tot 3 reeksen gebeurt het dat ik vierkante blokjes zie waarna het beeld wegvalt of verzand in puntjes. Of het beeld blijft gewoon stilstaan en de klank loopt verder.
Als de reeksen waarin dat gebeurt wel probleemloos kunnen worden weergegeven als deze als eerste serie vertoond worden, dan ga ik sterk denken aan een thermisch probleem: de grafische kaart lijk oververhit te raken en daardoor prestatieproblemen te krijgen.
Antoon Van Loon schreef:Ik hoor overal zeggen dat met de inhoud van mijn laptop dat spelenderwijs moet lukken.
Dat is op zich een gevaarlijke uitspraak: of een computer een serie goed kan weergeven, is niet alleen afhankelijk van de computer, maar ook van de inhoud van de serie. Het is geen enkel probleem om een serie te maken die bijna elke computer/grafische kaart op de knieën krijgt.

En als je wilt vaststellen of de krachtige grafische processor daadwerkelijk gebruikt wordt: speel een reeks af zonder de nvidia-kaart te activeren en daarna een keer met activeren. Als je verschil ziet (eerste keer de problemen, de tweede keer wel goed), dan is de snelle kaart inderdaad actief. Als de problemen in beide gevallen optreden, dan is er toch iets mis met het activeren van de nvidia-kaart.

In jouw vraag geef je wel gegevens over Windows en de computer, maar niet over de versie van WP die je gebruikt.
AVé,
Cuno

Plaats reactie