Het geluid van de video krijg ik niet in het geluidsspoor

Plaats reactie
Jos Ketelaar
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2015, 11:01

Het geluid van de video krijg ik niet in het geluidsspoor

Bericht door Jos Ketelaar » ma 08 mei 2017, 19:39

Dit probleem heb je ook op het forum besproken, alleen ik snap het niet. Ook misschien een ander probleem.
Ik heb een nieuwe pc. nu een jaar.
Als ik in een nieuw gemaakt programma een nieuwe video in een video spoor zet gaat dit perfect.
Maar zet ik het video in het audio spoor gebeurt er niets. Ja even een schermpje maar valt direct weer weg.
Wel zie ik dat er geen MTS bestanden zijn gemaakt. staat rechts onder.
Maar als ik een oude serie, gezet in mijn nieuwe pc, een bestaande video in de bestaande audio spoor zet gaat het wel.
Wat kan het probleem zijn? (Ik heb via opties alles door genomen maar kan niets geks vinden.)

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Het geluid van de video krijg ik niet in het geluidsspoo

Bericht door Cuno Wegman » di 09 mei 2017, 13:03

Hallo Jos,

Op jouw nieuwe computer ontbreken de programma's die nodig zijn om de audio uit het videobestand te extraheren.
In ieder geval zal het programma AC3filter nodig zijn (http://www.ac3filter.net/).
Soms is ook nog nodig om Apple's Quicktime player te installeren (https://support.apple.com/kb/DL837?locale=nl_NL).

In de Duitse helptekst staat dit beschreven onder Video - Ton wird nicht extrahiert. In de Engelse onder Video - Sound is not extracted.

De oorzaak dat dit probleem niet optreedt bij een video die je al in een eerdere show gebruikt hebt, of op de vorige computer gebruikt hebt, is goed verklaarbaar: die audio is al in een eerder stadium uit de video geëxtraheerd en staat al als mp3-bestand op de harde schijf (naast het videobestand).

In de helptekst van Wings Platinum staat onder Computer-Konfiguration - Software-Konfiguration (Computer configuration - Software configuration) beschreven wat er aan optimalisatie e.d. moet worden uitgevoerd op een computer die voor Wings Platinum gebruikt gaat worden. Die stappen zijn blijkbaar niet allemaal doorlopen bij jouw nieuwe computer (en daarin ben je zeker niet de enige).
AVé,
Cuno

Paul Kelbling
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 11:22

Re: Het geluid van de video krijg ik niet in het geluidsspoo

Bericht door Paul Kelbling » za 20 mei 2017, 21:09

Helaas, ook ik heb dezelfde problemen(WP5 Pro)! Het AC3filter nog eens geïnstalleerd en op 'stereo' gezet. Ook quicktime player nogmaals geïnstalleerd. Nagekeken of er eventueel andere programma's zouden kunnen storen. Ik zou echter niet weten welke. Rechts onder staat: Brestand...kan niet afgespeeld worden. De video 'loopt' echter heel netjes!
Wie weet raad?

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Het geluid van de video krijg ik niet in het geluidsspoo

Bericht door Cuno Wegman » za 20 mei 2017, 22:05

Hallo Paul,

Als het maken van een audiobestand bij een videobestand niet is gelukt, is het mogelijk (waarschijnlijk) dat er wél een audiobestand is gemaakt, maar dan zonder inhoud.
Dat bestand moet dan eerst (handmatig) worden gewist. Zolang dat bestand er staat, zal WP geen nieuwe extractie van de audio uitvoeren.
Zo'n audiobestand staat in dezelfde map als het videobestand waar de audio uit afkomstig is. De extenstie is wav of mp3.
AVé,
Cuno

Paul Kelbling
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 11:22

Re: Het geluid van de video krijg ik niet in het geluidsspoo

Bericht door Paul Kelbling » za 20 mei 2017, 23:05

Hallo Cuno,
Genoemde audio bestanden zie ik niet staan in de map. Wel 'w5ci bestanden'. Deze gewist. Maar helaas geen reactie met het slepen van de video in het audio spoor....
Paul

Plaats reactie