verschillende screens in één project

Plaats reactie
piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

verschillende screens in één project

Bericht door piet bakker » za 06 mei 2017, 15:19

Dames, heren,

Ik heb een technische vraag over beeldformaten cq screens, ik werk in het 9-16 formaat. Ik laat twee indentieke beelden, waarvan één in spiegelbeeld, naar elkaar toelopen. Dat betekent dat aan beide zijde 50% niet zichtbaar overblijft. Is het mogelijk dat in de pro versie verschillende screens mogelijk zijn in één project, in mijn geval 16-9 en 32-9.

Dank voor het mee denken.

Piet Bakker

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: verschillende screens in één project

Bericht door Cuno Wegman » di 09 mei 2017, 13:57

Hallo Piet,

Het uiteindelijke doel van jouw vraag is mij niet helemaal duidelijk, maar ik kan wel delen daarvan proberen te beantwoorden.

Met de Pro-versie van WP kun je werken met meerdere screens. Maar ik denk dat dat niet is wat jou voor ogen staat: meerdere screens worden gebruikt om meerdere uitvoerappaten (beeldschermen, beamers) van eigen beelden te voorzien. Letterlijk "meerdere schermen".

Ik verwacht dat je inhoudelijk eigenlijk gebruik wilt maken van meerdere beeldvelden binnen een screen. En dat is zonder meer mogelijk. En de beeldverhouding van de afzonderlijke beeldvelden is geheel vrij in te stellen. Naar keuze op basis van beeldverhouding (getal) of afmeting in pixels. Uiteraard in de mediapool.

Als je één beeld twee keer op het scherm zet, vanaf links en rechts, en de beelden hebben dezelfde beeldverhouding als het scherm/screen, dan zie je inderdaad twee halve foto's. Als je twee hele foto's wilt zien zul je moeten gaan (uit)zoomen. Daarvoor zijn geen andere screens of beeldvelden noodzakelijk.
Maar je zult dan wel boven en onder ruimte overhouden...
AVé,
Cuno

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: verschillende screens in één project

Bericht door piet bakker » di 09 mei 2017, 15:13

Cuno,

Het is mij volledig duidelijk, de ruimte boven en beneden, zoom ik uit zodat er een lopen panorama mogelijk is.

Dank voor de tijd.

Piet Bakker.

Plaats reactie