Wings werkt niet goed meer.........rara.

Plaats reactie
Ben van Veelen
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 12:57
Locatie: Eindhoven

Wings werkt niet goed meer.........rara.

Bericht door Ben van Veelen » do 23 mar 2017, 21:05

Ik heb enige tijd niet gewerkt met Wings en wilde dat weer oppakken maar nu werkt het niet goed.
Ik werk met Wings 4 pro en Windows 10.
Het probleem is meerledig:

bij de projectopties heb ik opgegeven 'eenzijdige crossfade' - dat werkt niet
als ik met de muis een aangrijppunt van een afbeelding wil verschuiven zó dat de achterkant van het beeld toch een eenzijdige crossfade vormt, werkt dat ook niet. Bovendien krijg ik dan alleen het verticale dubbele pijltje te zien dat aangeeft dat de verschuiving alleen verticaal kan zijn, terwijl ik wel vrij bewegen heb aangevinkt,
ook het project wordt na opslaan bij een herstart niet vertoond in het openingsscherm.

Ik heb het programma verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat heeft geen effect.
Kun iemand me uit de brand helpen? Cuno misschien?
Bij voorbaat dank,

Ben van Veelen
Ben van Veelen

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Wings werkt niet goed meer.........rara.

Bericht door Jan Roeleveld » vr 24 mar 2017, 15:03

Beste Ben,

Cuno is heel druk met het voorbereiden van morgen, de SGG-bijeenkomst in Houten. Ik neem even zijn honneurs waar.

Het verschil tussen standaard crossfade en éénzijdige crossfade, instelbaar via de opties, heeft alleen zijn uitwerking op nieuw te maken sporen, niet op al in de tijdlijn aanwezige sporen en objecten.
De keus die je maakt tussen beide opties is dus alleen zichtbaar bij het plaatsen van nieuwe objecten in een nieuw aangemaakt spoor. Je kunt ook in de spoorkop rechts klikken en via eigenschappen die eigenschap wijzigen, maar ook dan worden alleen nieuwe te plaatsen objecten volgens die keus verwerkt.

Het direct openen van een laatst opgeslagen project gebeurt als je in de Globale opties bij het instellingenmenu 'Programmastart' kiest voor de optie 'Laatste project openen'.
Succes..!

Groeten,

Jan

Ben van Veelen
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 12:57
Locatie: Eindhoven

Re: Wings werkt niet goed meer.........rara.

Bericht door Ben van Veelen » vr 24 mar 2017, 17:40

Maar dat is juist het probleem, Jan.
Die instellingen staan zoals ze moeten staan, maar toch werkt het niet. Ik kan nieuwe objecten naar de tijdlijn slepen wat ik wil, maar de eenzijdige crossfade vertikt het. En ook het opslaan van het project wordt niet door Wings onthouden. Dat is ongeacht of ik aanvink dat ik met het vorige project wil starten óf dat ik het keuzescherm opvraag.
Mijn laatste versie van Wings is 4.25b.
Pakweg oktober vorig jaar heb ik een projectje gemaakt en daarbij werkte alles nog normaal. Ik heb in de tussentijd niets gedaan - in ieder geval niet bewust - dat dit verschijnsel zou kunnen veroorzaken. Dat niet onthouden van het laatste project is tot daar aan toe, maar het niet kunnen werken met enkelzijdige crossfade is sterk belemmerend. Temeer omdat ik de aangrijppunten ook niet kan verschuiven tot mijn grote verbazing.
Dus graag nog wat advies.
Of moet ik proberen met bijv. CCleaner of Revo Uninstaller het pakket te verwijderen en daarna nog eens opnieuw installeren?
Bij voorbaat dank, Jan

Ben
Ben van Veelen

Ben van Veelen
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 12:57
Locatie: Eindhoven

Re: Wings werkt niet goed meer.........rara.

Bericht door Ben van Veelen » zo 26 mar 2017, 17:16

Ik heb inmiddels het volgende gedaan: eerst met Ccleaner alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Geen resultaat, fout blijft ongewijzigd. Op de Stumpfl site had ik van tevoren de laatste versie van W4 (4.25b) opgehaald om uit te sluiten dat mijn installatiebestand corrupt zou zijn.
Daarna alles met Revo Uninstaller verwijderd en alle registervermeldingen eruit gegooid. Opnieuw geïnstalleerd. Nu is het ten goede veranderd met dien verstande dat nu het laatste project correct bewaard wordt en bij opnieuw openen weer gewoon gekozen kan worden.
Maar ik heb nog steeds ruzie met de enkelzijdige crossfade. Bij Globale opties heb ik opgegeven fade in 1,5 s, standtijd 5 s en fade out 0 s. Als ik nu één beeld naar de tijdlijn sleep komt het ook zo op de tijdlijn te staan. Maar zodra ik meerdere beelden naar de tijdlijn sleep gaat het mis en komen ze met dubbelzijdige crossfade van 1,5 - 5 - 1,5 sec op de tijdlijn. Trek ik ze uit elkaar dan kan ik het eind keyframe gewoon verslepen zodat het beeld ineens afvalt. Maar als ze 'in elkaar geschoven zijn' lukt dat niet en blijft de dubbelzijdige crossfade. Ook eerst één beeld alleen aan de voorkant langzaam laten opkomen en aan de achterkant ineens laten afvallen en vervolgens een tweede beeld "erin schuiven" levert weer een dubbelzijdige crossfade op. Ik kan het dus alleen voor elkaar krijgen door op verschillende sporen te werken en het onderliggende beeld te laten afvallen als het bovenliggende beeld is opgekomen.
Veel extra werk dat ik nooit eerder heb hoeven doen.
Dus hulp wordt zéér op prijs gesteld.

Bij voorbaat dank, Ben
Ben van Veelen

Ben van Veelen
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 12:57
Locatie: Eindhoven

Re: Wings werkt niet goed meer.........rara.

Bericht door Ben van Veelen » zo 26 mar 2017, 17:25

Het lijkt opgelost.
Ik las Jans tekst nog eens door en heb vervolgens in de spoorkop de eigenschappen opgevraagd en daar stond nog "standaard crossfade". Dat heb ik nu ook in enekelzijdige crossfade gewijzigd en nu werkt het wel goed. Resteert alleen nog de vraag: moet dat op twee plekken worden ingesteld? Ik meende me te herinneren dat het gewoon via opties/globale opties kon en dan zou werken.
Heb ik het fout?
Groeten, Ben
Ben van Veelen

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Wings werkt niet goed meer.........rara.

Bericht door Jan Roeleveld » ma 27 mar 2017, 10:14

Ben,

De instelling in de opties bepaalt of een NIEUW AAN TE MAKEN spoor over die eigenschap beschikt... Dus niet een bestaand spoor.
Succes..!

Groeten,

Jan

Plaats reactie