WP5 opstarten en variabelen werken niet

Plaats reactie
Henk de Haas
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 21:07

WP5 opstarten en variabelen werken niet

Bericht door Henk de Haas » vr 17 feb 2017, 21:21

Sinds half nov , na een aut.Update van Win-10 en gelijktijdige update naar WP 5.20.4 PRO moet ik met internet verbonden zijn om WP te starten. Sindsdien crasht WP ook regelmatig. Na opstarten kan ik internet uitschakelen, blijft wel werken maar het blijft heel vervelend. Heb al een keer opnieuw gedownload en geïnstalleerd.
Bij variabelen toevoegen krijg ik de keuze uit IN of UIT. Was vroeger niet en er staat niets over in de handleiding. Variabelen werken bij mij niet meer!

Wie heeft er voor mij een oplossing?

met vriendelijke groet,

Henk de Haas

Henk de Haas
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 21:07

Re: WP5 opstarten en variabelen werken niet

Bericht door Henk de Haas » ma 20 feb 2017, 13:36

Reactie van Henk de Haas,

Naar aanleiding van het tel. advies van Henk v/d Vleuten het volgende:

1] Starten van WP5 met Internetverbinding. Op AVstumpfl forum: //forum.avstumpfl.com is er al eerder een melding (sept 2016) geweest van WP5 start alleen als er Internet verbinding is. Deze persoon had het alleen bij de versie 5.13 en NIET bij 5.11 en NIET na de laatste update naar 5.20.4. Merkwaardiger genoeg heb ik het juist bij mijn update van 5.1? naar 5.20.4 gekregen. Wacht op volgende update,misschien is het dan verholpen?

2] Bij de variabele moet je voor UIT(voer) kiezen dan werkt het goed. Onafhankelijk of je het veld AVIO uit- of aanvinkt in mijn situatie.

Henk bedankt,

met vriendelijke groeten,
Henk de Haas

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 695
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: WP5 opstarten en variabelen werken niet

Bericht door Cuno Wegman » vr 24 feb 2017, 21:34

Hallo Henk,

Ik wil nog graag even een kleine aanvulling plaatsen.
1) Internetverbinding. Wings Platinum zelf heeft geen internetverbinding nodig (hooguit een netwerkverbinding als je hebt gespeeld met de instellingen onder de Globale opties - Netwerk).
Wel is het zo dat verschillende versies van de dongle-driver en de codec van MainConcept een "phone home"-actie kunnen uitvoeren. Normaliter is dat maar één keer na het installeren of updaten.
Daarnaast speelt bij jou mogelijk ook de upgrade van/naar Windows 10 een rol. Windows 10 staat er om bekend veel gebruikersgegevens (waaronder het starten van programma's) te registreren en te melden aan servers van Microsoft.

2) Het verschil tussen de twee soorten variabelen is er sinds WP5. Het verschil is tijdens de afgelopen SGG-bijeenkomst uitgelegd geweest.
In de helptekst zijn de verschillende soorten variabelen wel beschreven, maar misschien niet makelijk te vinden: Spurinhalt per Trigger steuern.
AVé,
Cuno

Henk de Haas
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 21:07

Re: WP5 opstarten en variabelen werken niet

Bericht door Henk de Haas » wo 01 mar 2017, 22:09

Cuno Wegman schreef:Hallo Henk,

Ik wil nog graag even een kleine aanvulling plaatsen.
1) Internetverbinding. Wings Platinum zelf heeft geen internetverbinding nodig (hooguit een netwerkverbinding als je hebt gespeeld met de instellingen onder de Globale opties - Netwerk).
Wel is het zo dat verschillende versies van de dongle-driver en de codec van MainConcept een "phone home"-actie kunnen uitvoeren. Normaliter is dat maar één keer na het installeren of updaten.
Daarnaast speelt bij jou mogelijk ook de upgrade van/naar Windows 10 een rol. Windows 10 staat er om bekend veel gebruikersgegevens (waaronder het starten van programma's) te registreren en te melden aan servers van Microsoft.

2) Het verschil tussen de twee soorten variabelen is er sinds WP5. Het verschil is tijdens de afgelopen SGG-bijeenkomst uitgelegd geweest.
In de helptekst zijn de verschillende soorten variabelen wel beschreven, maar misschien niet makelijk te vinden: Spurinhalt per Trigger steuern.
Hallo Cuno,

De Netwerkverbinding in Globale Opties staat bij mij uit.
Omdat Windows 10 alles wil weten heb ik praktisch alle informatie kanalen uitgezet. Dat zijn er nogal wat, want ik zag dat er alweer heel wat aanstonden. Misschien heb ik er teveel uitstaan?
In de Helpfile heb ik het bewuste artikel over de variabelen gevonden.

Vriendelijk bedankt voor je reactie.

Groet, Henk de Haas

Plaats reactie