Update Wings Platinum 5 (5.3.3)

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Update Wings Platinum 5 (5.3.3)

Bericht door Cuno Wegman » wo 18 dec 2013, 16:56

Zojuist vernomen van AV Stumpfl Nederland: er is een nieuwe update van Wings Platinum 5, versie 5.3.3.

Je kunt de nieuwe versie ophalen van de downloadpagina op www.hdav.org.

Let op: de manier waarop Wings Platinum reageert op de taal van Windows is veranderd. Als Windows niet in het Duits is, dan wordt WP gestart in het Engels en zal opnieuw om de vrijgavecode voor Nederlands vragen!

Maar ook na het invullen van de vrijgavecode en het opnieuw starten van WP blijft WP (in het Engels) vragen om de vrijgavecode.

Oplossing: volg dit stappenplan
- download de update van downloadpagina
- installeer de update (de oude versie 5.2.1 hoef je niet zelf te verwijderen, dat gebeurt automatisch)
- start WP5
- vul de vrijgavecode in
- ga naar Extras - Options - Global Options - User interface
- kies bij "At next programm start" de taal German
- sluit de Options-dialoog met OK
- sluit WP5
- start WP5
- ga naar Extras - Optionen - Globale Optionen - Arbeitsoberfläche
- kies bij "Beim nächsten Programmstart" de taal Niederländisch
- sluit deze dialoog met OK
- sluit WP5
- start WP5
Nu zou die nieuwe versie weer keurig in het Nederlands moeten werken.
AVé,
Cuno

Remy Van Looveren
Berichten: 47
Lid geworden op: do 24 okt 2013, 16:44

Re: Update Wings Platinum 5 (5.3.3)

Bericht door Remy Van Looveren » wo 18 dec 2013, 17:58

Bedankt Cuno,
Wat een schitterende service !
Nauwkeurig opvolgen werkt perfect.
We kunnen aan de slag met WP5.3.3.
Groetjes
Remy

Henk Hageman
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 11:51

Re: Update Wings Platinum 5 (5.3.3)

Bericht door Henk Hageman » di 24 dec 2013, 17:23

Werkt prima, proficiat!

(Heb even gehoopt dat mijn probleem opgelost zou zijn maar helaas.)

queenie reesinck
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 10 nov 2013, 21:35

Re: Update Wings Platinum 5 (5.3.3)

Bericht door queenie reesinck » wo 25 dec 2013, 13:25

Is er dan nu wat veranderd? Het ging bij mij meteen goed: update downloaden, openen van WP5, nederl code invoeren. Dan in opties bij schermindeling aanvinken "herstellen" en de taal dutch invoeren (dit was allemaal in het engels). Dan sluiten en de volgende keer startte hij gewoon in het nederlands op. Ik hoefde geen omweg via duits. Nu is dat ook niet zoveel werk..., maar toch.
Overigens, waarom een tweede forum naast het zo goed werkende forum van Joris Lange?

Fijne feestdagen allemaal,
Queenie

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Update Wings Platinum 5 (5.3.3)

Bericht door Jan Roeleveld » za 28 dec 2013, 12:28

Queenie,

Om antwoord te geven op de laatste vraag het volgende. Het bestuur heeft een jaar geleden besloten om meer 'traffic' te willen genereren op de eigen website van de SGG. Een eigen SGG-forum is daarvoor een goed in te zetten middel.
Het is toch ook een beetje vreemd dat men als lid van een GEBRUIKERSgroep, (zo vond het bestuur en ik sloot me daar als sponsor bij aan), niet op de eigen website van die gebruikersgroep een gebruikersforum vindt, waarin leden elkaar verder helpen. De aard en de missie van de SGG staat als volgt op de website: "De SGG probeert het persoonlijk contact tussen gebruikers van Stumpfl apparatuur en programmatuur te versterken, met als doel betere series te maken door uitwisseling van technische know how".
Naast de vier bijeenkomsten per jaar is een forum daarbij een onmisbaar en aanvullend medium. Zo'n SGG-forum hoort op maar één plek en dat is op de eigen SGG-website.
Omdat er nu regelmatig input wordt geleverd, is de SGG-website voor de zoekrobots van o.a. Google een 'levendige' website geworden en stijgt zij in de rankinglijsten van Google waardoor je bij het intypen van bijvoorbeeld de woordjes "Wings Platinum" eerder bij de SGG zelf uitkomt dan bij één van de (welwillende) leden.
Tevens valt dit forum nu onder de bestuurlijke verantwoordelijkheid van het SGG-bestuur en is het daarmee ook een SGG-activiteit die democratisch controleerbaar is door de eigen leden.
Zoals je hebt gezien hebben het SGG-bestuur en de moderator van dit forum geen mededelingen gedaan op het forum van Joris Lange over het bestaan van dit nieuwe SGG-forum. Er is dan ook geen sprake van 'concurrentie' maar van een uitbreiding van het SGG dienstenpakket. Hopelijk is je vraag hiermee beantwoord.

Met vriendelijke groeten,

Jan Roeleveld
Succes..!

Groeten,

Jan

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Update Wings Platinum 5 (5.3.3)

Bericht door Cuno Wegman » za 28 dec 2013, 18:03

Hallo Queenie,
queenie reesinck schreef:Is er dan nu wat veranderd? Het ging bij mij meteen goed: update downloaden, openen van WP5, nederl code invoeren. Dan...
Ja, er is duidelijk iets veranderd: voorheen waren het downloaden en uitvoeren van de udate voldoende: je hoefde als Nederlandse gebruiker daarna niets meer te verandern of in te voeren.

Er zijn binnen WP meerdere manieren om het probleem op te lossen. De door mij geschetste volgorde was in alle situaties die ik tegenkwam effectief.

Het enige overblijvende probleem (voor anderen misschien zegen): ook na de aanpassingen wordt de helptekst nog steeds in het Engels getoond. Voorheen was dat alleen in het Engels als je bij het downloaden van de update de Engelse updater (via het Engelse deel van de website van Stumpfl) had gedownload. Als je de Duitse updater gebruikte was Duits standaard de taal van de helpteksten.
Nu is de helptekst altijd in het Engels, als WP5 op een niet-Duitse Windows wordt gebruikt.
Bij een volgende versie zal binnen WP een keuzemogelijkheid komen om zelf de taal van de helptekst te kiezen.
AVé,
Cuno

Herman Benning

Re: Update Wings Platinum 5 (5.3.3)

Bericht door Herman Benning » zo 29 dec 2013, 17:18

Is het niet mogelijk toch ergens op de Stumpfl site de Duitse Help separaat te downloaden?
Die zou dan apart op te slaan kunnen worden en geraadpleegd kunnen worden
Uiteraard zal F1 dan alleen de Engelse versie toten en moet de Duitse versie apart hgeopend worden.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Update Wings Platinum 5 (5.3.3)

Bericht door Cuno Wegman » zo 29 dec 2013, 20:08

Hallo Herman,

Het (afzonderlijk) downloaden van de Duitse helptekst is niet nodig. De Duitse helptekst is, net als de Engelse, gewoon aanwezig. Maar om je geen gebruik maakt van een Duitse versie van Windows, toont WP de inhoud van de Engelse help.

Op het forum van Stumpf heb ik, aan een Belgische gebruiker, de volgende oplossing doorgegeven:
Um wieder deutsche Hilfe zu bekommen kannst du diese Stufen durchlaufen:
- in Windows zu dem Hilfe-Ordner gehen: c:\Users\All Users\AV Stumpfl\Help\ (Windows 7) oder c:\Documents and Settings\All Users\ (Windows XP)
- Unterordner English umbenennen auf Englisch_ (zur Aufbewahrung, löschen ist auch möglich)
- Unterordner Deutsch kopieren unter dem Name English
- in der neue Unterordner English in alle Dateinamen "_DE" ändern in "_EN"
Aangezien jij graag de Duitse helptekst wilt gebruiken, denk ik dat je geen probleem zult hebben met het uitvoeren van deze Duitse instructies.
AVé,
Cuno

Herman Benning

Re: Update Wings Platinum 5 (5.3.3)

Bericht door Herman Benning » ma 30 dec 2013, 13:37

Hallo Cuno
Ergens had ik al het idee dat de Duitse help wel te vinden was op de PC.
Maar ik zocht verkeerd: onder users/Aragorn (mijn PC) kon ik niets vinden, maar onder users/all users staat het wel!
Hartelijk dank voor de tip.
Ik heb(voorlopig) een snelkoppeling gemaakt voor het bestand WingsHDAV_DE.chm naar het bureaublad.
Dan kan ik snel zowel de Duitse als de Engels versie raadplegen.
Als de nieuwe update komt met ingebouwde omschakeling kan dat dan weer vervallen.

Jan Hoogenes
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 08 jan 2014, 13:06

Re: Update Wings Platinum 5 (5.3.3)

Bericht door Jan Hoogenes » di 21 jan 2014, 12:43

Beste Cuno,
Ik heb een Ned versie van Windows 7, de help files van WP5 krijg ik niet gevonden (user\all users staan niet op mijn pc).
Is daar nog een oplossing voor, of wacht ik een paar weken tot de update er is?
Alvast bedankt,
Jan

Plaats reactie