Spotify importeren in Wings Platinum 5

Plaats reactie
Hans_Allen
Berichten: 2
Lid geworden op: za 24 dec 2016, 07:01

Spotify importeren in Wings Platinum 5

Bericht door Hans_Allen » ma 13 feb 2017, 21:24

Beste mensen, ik heb begrepen dat het mogelijk moet zijn met mijn Spotify account muziek in Wings te importeren maar hoe? ik kan namelijk niet via Wings in de audio opname via geluidskaart werken omdat al deze opties niet beschikbaar zijn.
Hoe krijg ik mijn Spotify nummer in mijn Wings show ?

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 695
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Spotify importeren in Wings Platinum 5

Bericht door Cuno Wegman » ma 13 feb 2017, 22:25

Hallo Hans,

Ik gebruik zelf geen Spotify, dus ik weet niet wat de (on)mogelijkheden van de verschillende abonnementen daar zijn.
Maar algemeen kan ik je wel de - in mijn ogen - enige twee mogelijkheden schetsen:

1 - Vanuit Spotify de muziek opslaan als mp3 of wav-bestand en dan dat bestand opnemen in een WP-show;
2 - De weergegeven muziek van Spotify rechtstreeks opnemen in WP (via Mediapool - Maak nieuwe bestanden).

Of je via route 2 daadwerkelijk kunt opnemen is afhankelijk van de (mogelijkheden van de) geluidskaart die in jouw computer zit.
Als die mogelijkheid er niet is, kan het wisselen tussen WDM en ASIO-driver een oplossing bieden.
Sommige geluidskaarten bieden alleen een opnamemogelijkheid als er daadwerkelijk een stekker in de ingang zit. Dan moet je misschien de in- en uitgang extern doorverbinden.
Bij mij werkt dit op de ene computer niet (met Realtek geluidskaart op het moederbord, niet diepgaand mee geëxperimenteerd), en op de andere computer wel (met M-Audio Delta 66 geluidskaart).
Soms is het op te lossen door een extra geluidskaart bij te plaatsen (of een externe USB-geluidsinterface aan te sluiten).

Ik heb intussen even op de website van Spotify zitten bladeren en zoeken. Het lijkt erop dat "offline luisteren" niets te maken heeft met het brengen van geluid naar een omgeving buiten Spotify. :-(((((((
Om er toch mp3's van te maken zijn externe tools nodig (even googelen dus).
Voor mij nog geen Spotify.
AVé,
Cuno

Hans_Allen
Berichten: 2
Lid geworden op: za 24 dec 2016, 07:01

Re: Spotify importeren in Wings Platinum 5

Bericht door Hans_Allen » di 14 feb 2017, 06:28

Top Cuno, ga het proberen met de geluidskaart maar helaas heb ik mijn Delta 66 wat een top kaart was niet meer. Voor het opnemen van audio op de PC heb ik wel een programma dat van Wondershare komt maar dat is echt een recorder functie dus dan moet ik plakken en knippen en ik hoopte dat er een link was om een audio stream van Spotify rechtstreeks HiFi binnen Wings naar MP3 om te laten zetten maar dat gaat hem dus niet worden. Bedankt voor de tips en ga er mee aan de slag.

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Spotify importeren in Wings Platinum 5

Bericht door Jan Roeleveld » di 14 feb 2017, 10:03

Hans,

Ik doe dat al jaren... Gewoon via Mediapool-Nieuwe bestanden maken-Via geluidskaart. Als audio-ingang heb ik stereo-mix Realtek High Definition ingesteld staan.
In de besturingssoftware van de audiokaart heb ik stereomix als bron geselecteerd. Gaat uitstekend, zeker als je voor € 4,99 per maand een hogere kwaliteit krijgt...
Succes..!

Groeten,

Jan

Plaats reactie