Geen Beeld

Fons Rouwhorst
Berichten: 45
Lid geworden op: di 06 mei 2014, 11:22

Re: Zwartbeeld

Bericht door Fons Rouwhorst » wo 08 mar 2017, 20:58

Nee Jaap.
Op de harde Schijf van de computer.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Geen Beeld

Bericht door Cuno Wegman » do 16 mar 2017, 23:07

Hallo Fons,

Voordat ik inhoudelijk op jouw (vervolg)vraag reageer, wil ik eerst graag reageren als beheerder van dit forum, en als mede-antwoordenschrijver.
Als beheerder: het wordt op forums niet als netjes ervaren om voor aanvullingen of vervolgvragen, die direct samenhangen met een lopend onderwerp, nieuwe onderwerpen/vragen in het forum te openen. In eerste instantie had je de vervolgvraag keurig bij het lopende onderwerp (leeg beeld) geschreven. Maar later weer verwijderd en in een nieuw onderwerp ondergebracht (zwart beeld).
Het voordeel van jouw handelwijze was wel dat ik nu binnen het forum het onderdeel voor het verplaatsen van bijdragen kon uitproberen. Daarvoor dan weer mijn dank (maar herhaling is niet nodig).

Mede namens alle andere antwoordenschrijvers in dit forum wil ik melden dat we dit allemaal
- vrijwillig,
- hobby-matig, en
- in eigen tijd
doen. Dan kan het zomaar gebeuren dat een bericht langere tijd niet gelezen wordt (omdat niet iedereen dagelijks in het forum kijkt), of dat een antwoord langer op zich laat wachten. Ook antwoordenschrijvers hebben andere bezigheden buiten het forum om. Bijvoorbeeld het voorbereiden van een AV-festival (in mijn geval). Het aandringen op een antwoord (en ook weer in een nieuw onderwerp) helpt dan niet echt.

Zo, dat is er ook weer uit. Nu daar de inhoud.
Je hebt geen antwoord gegeven op de vraag die in mijn tekst van 14 februari stelde. Dat antwoord kan meer licht werpen op de mogelijke oorzaak.
Je beschrijft twee verschillende situaties:
Het probleem doet zich ook alleen maar voor wanneer ik mijn montage wil vertonen vanuit het wingsprogramma.
Dit is op zich duidelijk en vereist een antwoord op de eerdere vraag, en
Of bv wanneer ik een opgeslagen bestaand (disc 1 disc 2 enz) wil inlezen in het wingsprogramma Ook dan verschijnt er af en toe zwart beeld.
Tijdens het inlezen (openen) van een serie wordt er geen beeld getoond of serie weergegeven. Dus deze melding kan ik niet goed plaatsen.
Als de bestaande serie ingelezen moet worden uit mappen die die genoemde namen hebben, dan lijkt het erop dat je een backup inleest.
In de meeste gevallen worden in de backups geen grafische bestanden opgeslgen. Als de ingelezen serie dan (direct) vertoond wordt, moeten de grafische bestanden "on the fly" gemaakt worden. En dan kan de computer wel eens te laat zijn. Gevolg: zwart beeld.
Na het inlezen van zo'n backup moeten dan eerst via Mediapool - Grafische bestanden maken de grafische bestanden opnieuw gemaakt worden.

Er zijn (bij mij) geen specifieke problemen bekend met WP en Windows 8. Afgezien van het feit dat ik zelf Windows 8/8.1 bewust heb overgeslagen in de reeks (van 7 naar 10, maar ik werk bij voorkeur nog met 7).
In jouw eerste vraag meldt je dat het over een nieuwe computer gaat, maar wel met Windows 8? Voor nieuwe computer is Windows 10 al langer de standaard. Zijn in de instellingen van de computer (en WIndows) de optimalisaties, zoals beschreven in de helptekst, uitgevoerd?
Je stelt dat de computer niet aan zijn grenzen zit en voldoende capaciteit heeft. Voor een diepgaandere analyse en beantwoording wil ik toch wel graag enkele details weten: laptop of desktop, processor, hoeveelheid geheugen en grafische kaart (chipset en geheugenomvang). Het zou, met alle respect, niet de eerste keer zijn dat de gebruiker een andere inschatting maakt van de capaciteit dan de werkelijkheid voorschotelt.
AVé,
Cuno

Plaats reactie