incomplete loading of picture

Plaats reactie
Remko Smids
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 12:30

incomplete loading of picture

Bericht door Remko Smids » za 04 feb 2017, 16:15

Hallo

Ik heb een show file die prima liep maar nu steeds vaker picture files in de presentatie modus niet weergeeft.
er is een melding van loading of picture file ..... is incomplete.
iemand een idee?

groeten

remko

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 695
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: incomplete loading of picture

Bericht door Cuno Wegman » za 04 feb 2017, 20:17

Hallo Remko,

In jouw vraag meld je wel dat de show niet veranderd is, maar is er ook in de weergave-omgeving niets veranderd: andere computer, ander besturingssyteem, andere software of drivers geïnstalleerd?
Treedt het steeds bij dezelfde afbeeldingen op, of op ongeveer hetzelfde moment na het starten van een serie.
De vraagstelling bevat erg weinig gegevens om een antwoord op te baseren.

Als je behoort tot de groep gebruikers die de overstap naar Windows 10 heeft gemaakt, of anderszins automatische updates van Windows gebruikt, dan kan het zo zijn dat een update de driver van de grafische kaart een beetje om zeep geholpen heeft. In dat geval kan het herinstalleren van de driver (downloaden van de site van de fabrikant van de grafische kaart) de performance weer op het oude niveau terug brengen.

Het installeren (of updaten) van bijvoorbeeld Office, Acrobat Reader of andere programma's kan tot gevolg hebben dat er meer programma's (in de achtergrond) worden geopend bij het starten van de computer. Dat kan gevolgen hebben voor de prestaties van series binnen Wings Platinum.
AVé,
Cuno

Remko Smids
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 12:30

Re: incomplete loading of picture

Bericht door Remko Smids » za 04 feb 2017, 20:47

hallo Cuno

Ik zal iets meer info geven.
Gebruik wings 4 multidisplay en showcontrol met windows 10.
Er zijn drie beamers aangesloten via een AMD video kaart.
Het systeem hangt niet aan internet en automatische updates staan uit.
Mijn vermoeden is dat het komt door het gebruiken van een andere beamer.
De bug treed steeds op na een video file die ik een paar keer gebruik in de show.
Na deze overgangs video komt er een afbeelding waarvan de data niet gevonden wordt
Update van de media file properties helpt niet.
Als ik door de tijdlijn scroll is het goed en als ik start "in" de file speelt hij hem ook af, ga ik ervoor staan
dan loopt de tijdlijn wel prima door maar komt er geen beeld.
Ik dacht eerst van de files zijn verplaatst maar dat is niet het geval.

groet
Remko

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 695
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: incomplete loading of picture

Bericht door Cuno Wegman » zo 05 feb 2017, 17:36

Hallo Remko,

Enkele gedachten met mogelijke oorzaken en oplossingen die na jouw beschrijving door mijn hoofd gaan:
- als de resolutie van de beamer(s) niet veranderd is, zou dat eigenlijk geen gevolgen voor de serie mogen hebben. Het is wel mogelijk dat de nieuwe beamer zich anders identificeert naar de grafische kaart, waardoor deze zich iets anders gaat gedragen. Mogelijk levert dat een prestatieverschil op waardoor de vervolgafbeelding niet tijdig geladen kan worden.
- het is mogelijk dat "de pc" (als verzamelbegrip voor de bekende potentiële knelpunten grafische kaart, processor, schijf) al eerder bijna een probleem had op de huidige locaties en dat dat door het punt hierboven net aan de andere kant van de prestatiegrens uitvalt.
- als het probleem steeds met dezelfde afbeeldingen optreedt, is het ook mogelijk dat er een datumconflict is: afbeeldingsdatum is nieuwer dan de datum van het grafische bestand --> grafisch bestand wordt bij iedere presentatie opnieuwe berekend --> kan net te laat zijn (verhoogd risico als de processor zwaar met video bezig is). Ik zou hiervoor ook even naar de systeemklok en evt. de moederbordbatterij kijken.
Datumproblemen kunnen door WP zelf opgelost worden door onder Extra - Opties - Globale opties - Opslaan de optie "Datumfouten bij bestanden automatisch corrigeren" aan te zetten.
- als de pc te laat is om een afbeelding te tonen, dan wordt die afbeelding op dat moment geheel niet (meer) getoond. Je kunt het moment van inlezen van een afbeelidng, en de prestatiedruk die daamee samen kan gaan, soms verminderen door de afbeelding eerder in de tijdlijn te laten starten, maar met een curve op niveau 0. De curve kan dan omhoog op het putn waar je nu de afbeeling in het beelspoor hebt staan. Dan staat de afbeelding al wel in het geheugen van de grafische kaart, maar wordt nog niet getoond.
- het is ook mogelijk dat de verdeling van het beschikbare geheugen van de grafische kaart over video en afbeeldingen de knellende factor is. Of het totaal gebruikte grafische geheugen. Instellingen daarvoor zijn te vinden onder Extra - Opties - Projectopties - Uitvoer.
Oeps, de instelmogelijkheid voor het totaal gebruikte geheugen van de grafische kaart is pas beschikbaar vanaf WP5. De verhouding is wel beschikbaar in WP4.

Hopelijk brengen deze overwegingen je in de buurt van een oplossing.
AVé,
Cuno

Remko Smids
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 12:30

Re: incomplete loading of picture

Bericht door Remko Smids » wo 08 feb 2017, 07:58

Hoi Cuno

Dank je voor al je mogelijke oplossingen.
Hou je op de hoogte.

Groeten

Remko

Remko Smids
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 12:30

Re: incomplete loading of picture

Bericht door Remko Smids » wo 01 mar 2017, 22:33

Hoi Cuno

Ik heb de set laten opbouwen en de resolutie van de
nieuwe beamer was (zoals een beetje te verwachten was) het probleem.
Dit aangepast en klaar.

Nog hartelijk dank voor je hulp.

Groeten

Remko Smids

Plaats reactie