intermediate video

Plaats reactie
Petra Kunst
Berichten: 6
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 10:20

intermediate video

Bericht door Petra Kunst » do 26 jan 2017, 13:47

Beste forumisten,

Ik heb ooit geleerd dat ik van een video een intermediate video moest maken. Dat ging ook altijd goed, prima beeld in de presentatie op volledig scherm (F5). Nu had ik ineens problemen. Het wordt vertraagd afgespeeld en daar door klopt mijn timing met geluid niet meer en stopt het beeld ook eerder. Het stopt dus als nog niet alle beelden zijn getoond maar wel op de juiste tijd. Een ander stukje video dat eerder in mijn tijdlijn zit heeft dit probleem niet.
Na zoeken op het forum zag ik de tip dat bij 4K video geen intermediate video gemaakt moet worden. Nu heb ik geen 4K en heb ik al verschillende keren video uit deze camera in verschillende presentaties gebruikt. Heb deze tip toch maar toegepast en nu is het beeld perfect. Probleem opgelost.
Mijn vraag is nu wanneer moet ik nu wel of niet intermediate gebruiken, wat betekent het eigenlijk en wat zijn de voor en nadelen??

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 695
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: intermediate video

Bericht door Cuno Wegman » zo 29 jan 2017, 16:59

Hallo Petra,

Ergens in het verleden (bij het verschijnen van WP5 of een latere WP5.xx) is gemeld geweest dat het gebruik van intermediate videobestanden niet in (alle) gevallen meer nodig of wenselijk is.
Onder andere door de verbeterde meelegeverde codecs (van Main Concept) en nieuwe typen gangbare videos.
Maar ik kan dit zo 1-2-3 niet terugvinden in de helptekst.

Natuurlijk is "intermediate video" of "Wings video" ook het resultaat van een codec, maar dan eentje die enerzijds in WP zelf geïntegreerd is en anderzijds geschikt is voor nauwkeurig snijden en snel navigeren.
De pijs daarvoor is een (iets) groter bestandsformaat dan bij andere codecs.

Voor weergava vanuit de tijdlijn kun je dus een video standaard zonder intermediate videobestanden proberen te gebruiken. Als het werkt is het goed. Als het niet werkt, is het gebruik van intermediate videobestanden een mogelijkheid.
Andere (instel)mogelijkheid zijn ook te vinden bij de Opties:
- Projectopties - Grafische gegevens, onderdeel Video;
- Globale opties - Algemeen, onderdee Automatische codeckeuze.

Zoals je al schrijft: voor 4K-video brengen intermediate videobestanden op dit moment meer nadelen dan voordelen.

Voor het maken van een exe van een serie waarin ook video zit, is het gebruik van intermediate videobestanden, of Wings-videobestanden, wel noodzakelijk.
AVé,
Cuno

Petra Kunst
Berichten: 6
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 10:20

Re: intermediate video

Bericht door Petra Kunst » wo 01 feb 2017, 13:53

Dank je wel voor het antwoord. Het is me nu "iets" duidelijker.
Snap alleen niet waarom intermediate nu ineens problemen geeft aangezien ik niets veranderd heb aan computer of gebruikte camera's.
Ik heb ook gezien dat als het in de tijdlijn te langzaam loopt het met een exe wel weer klopt. Computers blijven rare wezens. ;)

Plaats reactie