BLU-RAY

Plaats reactie
Johan de Kievit
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 13:08

BLU-RAY

Bericht door Johan de Kievit » zo 15 jan 2017, 11:49

Beste SGG leden.
Welke preset moet ik kiezen voor het maken van een video die ik af kan spelen met een BLU-RAY speler, ik kan in Nero een BLU-RAY branden.
Met vriendelijke groet
Johan de Kievit

Henk van der Vleuten

Re: BLU-RAY

Bericht door Henk van der Vleuten » ma 16 jan 2017, 12:12

Beste Johan,

In de help kun je lezen:
Blu-ray Disc (Main Video) ... erzeugt ein Video im Full-HD-Standard zum Brennen auf Blu-ray Discs. Es besitzt 1920 x 1080 Pixel und eine hohe variable Datenrate von 20.000...24.000 kbit/s. Als Angabe für die Bildfrequenzen werden 24 Bilder/s progressive sowie 25 und 29,97 Bilder/s interlaced unterstützt. Hinweis: Auf der Website von AV Stumpfl finden Sie unter Service - Trainings-Videos Wings Platinum unter Punkt 7 eine Videoanleitung zur Erstellung von Blu-ray Discs.

Blu-ray Disc Low Rate ... wie oben, jedoch mit deutlich reduzierter Datenrate. Eine geringere Datenrate kann sinnvoll sein, wenn die Wiedergabe von der Blu-ray Disc ruckt.
Je kiest in eerste instantie voor de H.264 video en daarin heb je de keuze voor 2 presets en de keuze daartussen zou ik pas maken na het bekijken van de genoemde trainingsvideo als vermeld. Na een lastige zoektocht vond ik die via de Stumpfl website onder https://vimeo.com/89301450?vq=hd720.
Daaruit concluderend zul je waarschijnlijk weinig succes hebben met branden middels Nero.

Na enig zoeken vond ik op het duitse forum dit: http://forum.avstumpfl.com/viewtopic.ph ... ray#p11331
Misschien heb je daar ook wat aan.

Succes,
Henk

Johan de Kievit
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 13:08

Re: BLU-RAY

Bericht door Johan de Kievit » di 17 jan 2017, 20:31

Beste Henk
Dank je wel voor je reactie, ik heb het wel geprobeerd maar zonder resultaat, wel heb ik de gebruikers info van de BR er bij gezocht, en daar konden meerdere dvd's en cd's worden afgespeeld, dus heb ik gekozen voor het branden van een gewone DVD,en die doet het prima.

Dank je voor je zoektocht

Met groeten van

Johan de kievit.

Plaats reactie