Geluid

Plaats reactie
Fons Rouwhorst
Berichten: 45
Lid geworden op: di 06 mei 2014, 11:22

Geluid

Bericht door Fons Rouwhorst » di 03 jan 2017, 22:33

Is het mogelijk om 6 verschillen geluidssporen, die zijn bewerkt "hoog en laag ", terug te zetten naar maximaal ? Ik bedoel alle "knooppuntjes, merkpuntjes ? " gezamenlijk te verwijderen. ????

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Geluid

Bericht door Jan Roeleveld » wo 04 jan 2017, 10:09

Fons,

Zet de muispunt aan het begin van het audio-object, druk de CTRL-toets in en sleep met ingedrukte linkermuisknop de muispunt naar het eind van het audio-object.
Daarmee worden alle knooppunten geselecteerd (ze worden blauw). Klik na die selectie rechts op 1 van die geselecteerde knooppunten (niet de eerste of de laatste) en kies 'verwijderen'.
De eerste en laatste zijn 'vaste' knooppunten en die kun je niet verwijderen. Alle tussenliggende wel.
Succes..!

Groeten,

Jan

Fons Rouwhorst
Berichten: 45
Lid geworden op: di 06 mei 2014, 11:22

Re: Geluid

Bericht door Fons Rouwhorst » wo 04 jan 2017, 10:50

Bedankt Jan.
Ik ga ervan uit dat je met selecteren bedoeld (Markeren) Ik heb alle audiosporen geselecteerd, van het begin tot het eind, maar ik zie geen blauw puntjes verschijnen ? Zie ik iets over het hoofd ?
Hoor graag...Jan, nog de beste wensen en een creatief 2017 toegewenst !

Fons Rouwhorst
Berichten: 45
Lid geworden op: di 06 mei 2014, 11:22

Re: Geluid

Bericht door Fons Rouwhorst » wo 04 jan 2017, 11:06

Wat ik nu heb gedaan is het geluidsspoor selecteren (Alle objecten naar rechts selecteren) geel bv 1 spoor daarna Curve "Reset" volgens mij kan het ook op deze manier, kom ik net achter !

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Geluid

Bericht door Jan Roeleveld » wo 04 jan 2017, 11:32

Nee Fons,

Als ik schrijf 'selecteren' bedoel ik ook selecteren en niet 'markeren'....
Ik schreef 'audio-object' en niet 'audio-spoor'...

Maar je bent de enige niet die niet goed leest... ik las ook jouw bericht niet goed... :roll:
Ik dacht dat je zes verschillende audio-objecten wilde ontdoen van volumeknooppunten, maar dat blijkt niet het geval. Je wilt 6 audio-sporen inééns van alle knooppunten ontdoen...
Dat gaat niet in 1 keer. Maar er zijn wel twee relatief 'snelle' manieren voorhanden.

1. Ga via 'Extra' > 'Opties' > 'Globale opties' > 'Objecten' naar het menu 'Algemeen'
2. Zet een vinkje bij 'Gedrag van de knooppunten' (daarmee activeer je 'Gereedschap voor keyframewerking toepassen'.
3. Sluit dit menu met OK
4. Druk op je toetsenbord 2 x kort achter elkaar de C-toets in (de c van constant).
5. Als je nu in elk audio-object (stuk voor stuk) die op die 6 sporen staan 1 volumeknooppunt op 100% zet geldt die actie voor het hele audio-object en zullen alle andere volumeknooppunten verdwijnen.

Een andere mogelijkheid is het maken van een curve die helemaal recht is in de map 'curven' van de mediapool.

1. Klik in mediapool (onderaan op je beeldscherm) op de ordner 'Curven'
2. Klik in het rechtse venster met de rechtse muisknop en kies 'Toevoegen'
3. Klik op de nieuwe toegevoegde curve en je ziet linksboven (boven de VU-meter en onder de geeedschapskist) een afbeelding van die nieuwe curve.
4. Pas die nu aan door het beginpunt (linksonder) recht omhoog te slepen tot hij bovenaan staat.
5. Doe hetzelfde met het eindpunt rechtsonder, dus helemaal naar boven schuiven.
6. Selecteer daarna de 6 audiosporen (door ze stuk voor stuk in de spoorkop aan te klikken met ingedrukte CTRL-toets of door er 1 aan te klikken met ingedrukte SHFT-toets.
7. Klik nu rechts in een leeg plekje op 1 van die 6 audiosporen en kies voor 'Alle objecten selecteren' zodat alle audio-objecten een geel onderbalkje krijgen.
8. Sleep nu vanuit de curvenpool het curveicoon van de 'platte' curve op 1 van de geselecteerde audio-objecten.
9. Klik op 'ja' bij de vraag in het popupmenu of de curve op alle geselecteerde objecten moet worden toegepast.

Mooier kan ik het niet maken... :|
Succes..!

Groeten,

Jan

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Geluid

Bericht door Jan Roeleveld » wo 04 jan 2017, 11:36

Fons Rouwhorst schreef:Wat ik nu heb gedaan is het geluidsspoor selecteren (Alle objecten naar rechts selecteren) geel bv 1 spoor daarna Curve "Reset" volgens mij kan het ook op deze manier, kom ik net achter !
Welaan Fons,

Dat is dus een nóg snellere mogelijkheid! Ik was er niet zo gauw opgekomen dat die mogelijkheid er óók nog was. Heb ik weer wat van jou geleerd :mrgreen:
Ik vind het geweldig dat die functie er is, maar eerlijk gezegd heb ik het in de praktijk nog niet meegemaakt dat ik alle bewerkte audio-objecten in 1 keer allemaal weer op 100% zou willen hebben...
Succes..!

Groeten,

Jan

Plaats reactie