upgrade

Plaats reactie
Ria Hoogerhuis
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 04 nov 2013, 19:59

upgrade

Bericht door Ria Hoogerhuis » za 19 nov 2016, 15:25

Beste Jan - Cuno - Remy o.a.

Ik heb een "werk" pc ( 1 - met wings 5 ) en een "show" pc ( 2 - met wings 5.11 ) .
Zo'n 2 jaar geleden heb ik op pc 1 een show gemaakt. Op externe schijf gezet en gekopieerd naar pc 2. Draait goed. Alleen nu wil ik wat wijzigingen aanbrengen in de show, dus prik ik de externe schijf weer op pc 1. Dan krijg ik de melding: het bestand kan niet geopend worden, omdat die met een nieuwere versie v/h/ programma ( 5.11) opgeslagen is.
Installeer a.u.b. de actuele versie v/h programma.
Vraag : als ik nu probeer de nieuwste versie ( 5.20 ? ) te installeren op m'n pc ( 1) - dan moet dat , zo denk ik, ook op pc ( 2) . Maar zijn dan alle shows die niet gemaakt zijn in 5.20 te openen ? en moet ik dan die shows opnieuw opslaan op m'n externe harde schijf. brbrbrbr
zie het antwoord graag tegemoet,
groetjes
Ria

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 695
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: upgrade

Bericht door Cuno Wegman » za 19 nov 2016, 20:42

Hallo Ria,

Wings Platinum 5.20 leest zonder problemen alle series die met een eerdere versie van het programma zijn gemaakt. Ook het inlezen van series die met WP 3 of 4 gemaakt zijn, is geen probleem.
Het inlezen van een serie die met een nieuwere versie van het programma is gemaakt of bewerkt/opgeslagen, is niet mogelijk.

Het gevolg daarvan is dat op beide computers in ieder geval dezelfde versie van WP moet staan. Dat kan twee keer 5.11 zijn, maar ook twee keer 5.20.4 (de meest recente versie).

Na het aanpassen van de serie op pc 1 hoef je alleen maar de bestanden die echt veranderd (of nieuw) zijn, te kopiëren naar de externe schijf. Want de oudere bestanden staan er al.
De bestanden die je dus moet kopiëren zijn
- het gewijzigde showbestand (het bestand met de extensie .w5)
- alle toegevoegde of gewijzigde mediabestanden (geluidsbestanden, afbeeldinge, videos).
En mocht je toch bestanden vergeten zijn: dan meldt WP dat op pc 2 zodra je daar de show opent.
AVé,
Cuno

Plaats reactie