Leestekens maken in titelgenerator

Plaats reactie
Adri Snijders
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Leestekens maken in titelgenerator

Bericht door Adri Snijders » za 12 nov 2016, 14:53

Goedemiddag beste mensen,

In de titelgenerator heb ik gekozen voor CelticHand en al ik daar een tekst in maak gaat alle naar wens.
Maar zodra ik leestekens wil gebruiken zoals : of & graag ik een telkens een vierkantje op het scherm. Dat blijft hetzelfde al ik de Alt toets gebruik in combinatie met het nummerbord. Hoe voorkom ik dat?

Adri

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Leestekens maken in titelgenerator

Bericht door Cuno Wegman » za 12 nov 2016, 20:10

Hallo Adri,

Van het ttf-font Celtic Hand bestaan (minimaal) twee verschillende varianten/bestanden.
In de ene versie (o.a. te vinden op dafont.com, grootte 18764 bytes) zijn alleen de letters en cijfers aanwezig.
In de andere versie (o.a.d te vinden op http://www.1001freefonts.com/celtic_hand.font, grootte 40808 bytes) zijn ook enkele symbolen en leestekens opgenomen.

Waarschijnlijk staat op jouw computer een versie die te weinig tekens bevat. Als hetzelfde verschijnsel ook optreedt als je dit font in een ander programma, zoals een tekstverwerker, gebruikt, is dat absoluut de oorzaak.
AVé,
Cuno

Adri Snijders
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Leestekens maken in titelgenerator

Bericht door Adri Snijders » zo 13 nov 2016, 13:44

Hi Cuno,

Het belangrijkste is: het gelukt is maar...,
Als met het gebruikte letter type een word documentje maak krijg ik de gevraagde leestekens, in wings dus niet.
Ik hen jou link geopend en hetzelfde lettertype in fond geplaatst; het werkt in een word documentje en ook in wings.
Als ik het open maak zie ik dat in beide mappen dezelfde beperkte leestekens zitten. Het werkt...en dat is het belangrijkste!

Bedankt,

Adri

Plaats reactie