Kopiëren knooppunt

Plaats reactie
kees buurstede
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 12 okt 2016, 19:38

Kopiëren knooppunt

Bericht door kees buurstede » di 25 okt 2016, 15:56

Als ik in een object een knooppunt maak, en dan kopie maak, worden curve verloopgegevens ook gekopieerd.
Behalve Smart Move. Dit heeft altijd goed gewerkt, maar na de laatste nieuwe versie niet meer.
Kees Buurstede

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Kopiëren knooppunt

Bericht door Cuno Wegman » di 25 okt 2016, 22:21

Hallo Kees,

Ik heb de door jou beschreven situatie (uiteraard) nagespeeld met WP 5.20.4. Bij het kopiëren van het object blijft bij mij het type knooppunt (SmartMove) wel behouden. Wat niet behouden blijft zijn de instellingen binnen dat knooppunt (de stijlheid links en rechts).

Als ik dezelfde handelingen verricht met een oudere versie (WP5.13) blijkt daar exact hetzelfde te gebeuren. Het maakt overigens niet uit op welke manier de curve gekopieerd wordt (het hele beeldobject kopiëren, alleen de cure kopiëren of de curve kopiëren via de mediapool).

Als ik nog een stap verder terugga, naar WP 4.25b, dan blijven de eigenschappen van het knooppunt in de kopie wel behouden. Tenminste... als ik het hele beeldobject kopieer. Kopiëren van alleen de curve, al dan niet via de mediapool, levert knooppunten van type SmartMove, maar met standaard instellingen.

Er is tussen WP4 en WP5 dus functionaliteit verlorengegaan. Ik heb dit intussen aan "Oosternrijk" gemeld.
AVé,
Cuno

kees buurstede
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 12 okt 2016, 19:38

Re: Kopiëren knooppunt

Bericht door kees buurstede » do 27 okt 2016, 13:22

Dag Cuno,
Ik heb je volgens mij op het verkeerde been gezet.
Het is een Keyframe in een object, waar je de positie, grootte en rotatie kunt instellen.
Positie/zoom, beeld aanpassen en Smart factor worden wel door gekopieerd, maart curve verloop niet.
Ik heb overigens nog versie 5.12.2
Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid
Groet,
Kees

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Kopiëren knooppunt

Bericht door Cuno Wegman » do 27 okt 2016, 22:52

Hallo Kees,

Dat is inderdaad een verschil, knooppunten of keyframes.

Maar een beetje experimenteren brengt naar boven dat in beide siutaties de kenmerken van smartmove niet altijd goed gekopieerd worden.
Beide heb ik gemeld aan Christoph.

Op basis van die testen moet ik ook constateren dat WP5 in dit opzicht NIET anders is dan WP4 of WP3.
En volledig "nebenbei": tussen versie 5.12.2 en de huidige 5.20.4 zijn meerdere problemen opgelost en opties toegevoegd.
AVé,
Cuno

kees buurstede
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 12 okt 2016, 19:38

Re: Kopiëren knooppunt

Bericht door kees buurstede » do 27 okt 2016, 23:05

Dag Cuno,
Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Ik ga versie 5.20.4 uiteraard downloaden.

groeten,
kees

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Kopiëren knooppunt

Bericht door Cuno Wegman » zo 30 okt 2016, 19:04

Hallo Kees,

Ik heb antwoorden van Christoph ontvangen.

Dit onderdeel van Wings Platinum is altijd al zo geweest, er zijn in dit opzicht geen verschillen tussen WP 2, 3, 4 en 5. Dit gedrag van de kopieer-mogelijkheden is toentertijd bewust zo gekozen en geprogrammeerd.

Hij is het er wel mee eens dat dit gedrag in verschillende situaties ongewenst kan zijn, maar dit is wel de eerste melding (in al die tijd) die hierover bij hem binnengekomenis.
Hij gaat kijken hoe in de toekomst een mogelijkheid geboden kan worden om toch alle elementen van een knooppunt of keyframe te kopieëren.
AVé,
Cuno

kees buurstede
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 12 okt 2016, 19:38

Re: Kopiëren knooppunt

Bericht door kees buurstede » do 10 nov 2016, 14:16

Bedankt Cuno voor de uitleg.

Groet,
Kees

Plaats reactie