Vreemde screeninstelling?

Plaats reactie
Jan Smit
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 19 okt 2016, 14:45

Vreemde screeninstelling?

Bericht door Jan Smit » wo 19 okt 2016, 17:56

Sinds kort een 4K monitor. Als ik een nieuwe show maak zie ik in de screeninstellingen 2194 bij 1234 staan. Bij lange na niet de 3840 bij 2160. Pas als ik de resolutie van het scherm verlaag naar 2560 bij 1440 of lager kloppen de instellingen bij huidige monitor?

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Vreemde screeninstelling?

Bericht door Cuno Wegman » wo 19 okt 2016, 21:11

Hallo Jan,

Mijn vermoeden: je gebruikt Windows 10 en hebt binnen Windows de grootte van de teksten/tekens bij de beeldscherminstellingen aangepast (vergroot) om de teksten binnen menu's e.d. leesbaar te houden.
Gevolg is dan dan Windows aan alle programma's alleen de schijnbare resolutie, na inzoomen, als beeldschermgrootte doorgeeft en zo de werkelijke resolutie maskeert.
AVé,
Cuno

Jan Smit
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 19 okt 2016, 14:45

Re: Vreemde screeninstelling?

Bericht door Jan Smit » wo 19 okt 2016, 21:25

Hallo Cuno,

Je vermoeden is helemaal juist. Bij beeldscherminstellingen 100% en alles klopt. Probleem is wel dat het allemaal erg klein is. Ik neem aan dat het wel goed is om het op 100% te zetten voor Wings, zodat de screeninstellingen kloppen?
Groeten Jan

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Vreemde screeninstelling?

Bericht door Cuno Wegman » wo 19 okt 2016, 22:08

Hallo Jan,

Als je binnen WP een nieuwe show maakt, wordt de grootte van het screen standaard ingesteld op de grootte van het beeldscherm (volgens de opgave van Windows). De grootte van het screen kun je aanpassen via de Eigenschappen. Je kunt de waarden instellen voor 4K-weergave (denk daarbij ook aan de grootte van de grafische gegevens en de video-grootte), ook als de beeldscherminstellingen niet op 100% staan.

Tijdens het programmeren van de serie kun je dan de ingezoomde beeldscherminstellingen gebruiken om te werken met grotere letters. Voor de echte weergave kun je dan aan Windows weer melden dat je met 100%-weergave wilt werken.
AVé,
Cuno

Plaats reactie